اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در وزن 75 کیلوگرم

ستاره کشتی قم به تیم ملی دعوت شد

کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان برای برپایی دور جدید تمرینات این تیم از ستاره کشتی فرنگی استان قم هادی علیزاده‌پورنیا دعوت به‌عمل آورد.

ستاره کشتی قم به تیم ملی دعوت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در حالی که قرار است دور جدید برنامه‌های آماده‌سازی و تمرینات تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان از امروز یکشنبه ششم بهمن‌ماه زیر نظر کادر فنی جدید تیم ملی کشتی فرنگی برگزار شود، فرنگی‌کار استان قم نیز در این اردو حضور می‌یابد.

این کشتی‌گیر مطرح و نام‌دار قمی هادی علیزاده‌پورنیا است که در اوج جوانی توانسته در چهار سال اخیر بیشترین و بهترین افتخارات تاریخ کشتی فرنگی قم را به ارمغان آورده و خود را به عنوان ستاره کشتی قم معرفی کند.

علیزاد‌ه‌پورنیا سال گذشته پرافتخارترین کشتی‌گیر قمی بود که توانسته در میادین داخلی و برون‌مرزی بیشترین مدال را به دست آورده و در سطوح مختلف بدرخشد، حالا این کشتی‌گیر که در سال 2013 نیز موفق‌ترین فرنگی‌کار قمی لقب گرفت بار دیگر به تیم ملی دعوت شده است.

این در حالی است که بار دیگر محمد بنا مربی سازنده کشتی فرنگی کشورمان و بهترین مربی کشتی فرنگی جهان در سال 2012 به تیم ملی کشتی فرنگی بازگشته و در رأس کادر فنی این تیم قرار گرفت و با توجه به شناختی که وی از علیزاده‌پورنیا دارد حتماً روی این کشتی‌گیر برای بازی‌های آسیایی و المپیک آینده حساب ویژه‌ای باز کرده است.

علیزاده‌پورنیا در زمان مربیگری محمد بنا در تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان کشورمان توانسته مدال‌های رنگارنگی از مسابقات قهرمانی جهان، قهرمانی آسیا، جام جهانی، پیکارهای بین‌المللی و... به دست بیاورد و توسط این مربی حتی در انتخابی المپیک لندن نیز به روی تشک برود.

فرنگی‌کار مطرح استان قم در سال 2013 که بنا به دلایل مختلف در تیم ملی کشتی فرنگی حضور نداشت و تیم ملی را عبدالله چمن‌گلی هدایت می‌کرد در چهار میدان مهم جهانی و آسیایی کشتی فرنگی به میدان رفت و توانست در سه رقابت مهم از این چهار میدان مدال بگیرد.

علیزاده‌پورنیا در وزن 74 کیلوگرم با تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان کشورمان به مدال نقره رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی در تهران، مدال نقره مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در دهلی هندوستان و مدال نقره پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی دانشجویان جهان در کازان روسیه دست یافت اما در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان به میزبانی مجارستان موفق به کسب مدال نشد.

حالا قرار است علیزاده‌پورنیا در مرحله جدید برنامه‌های آماده‌سازی و تمرینات تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان کشورمان که از یکشنبه ششم بهمن‌ماه تا روز شنبه نوزدهم بهمن‌ماه ادامه می‌یابد زیر نظر کادر فنی تیم ملی برای اعزام به رقابت‌های آسیایی و جهانی تمرین کند.

انتهای پیام/78002/ل20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول