اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام‌نور مازندران:

دانشگاه‌ها باید به کلینیک تخصصی تبدیل شوند

رئیس دانشگاه پیام‌نور مازندران گفت: باید تلاش کنیم تا دانشگاه‌ها به کلینیک تخصصی تبدیل شوند.

دانشگاه‌ها باید به کلینیک تخصصی تبدیل شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، صادقعلی موحدمنش امشب در آیین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه پیام‌نور چمستان که در کانون پیام این شهر برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه پیام‌نور یک دانشگاه کاملاً مردمی است و با حمایت مادی و معنوی مردم فعالیت دارد.

وی ادامه داد: گواه ادعای من این است که در همین چمستان که با معیارهای وزارت علوم توجیهی برای ایجاد دانشگاه نداشت، با کمک شما مردم و حمایت مسئولان محلی دانشگاه راه‌اندازی شد و با توجه به رشد و توسعه همه‌جانبه شهرستان و بخش توجیه علمی هم برای آن تهیه و اعلام شد.

رئیس دانشگاه پیام نور مازندران با اشاره به گذر پنج مرحله‌ای دانشگاه‌های دنیا، ابراز داشت: دانشگاه‌ها در ابتدا مراکز آموزشی، سپس پژوهشی و در ادامه به مراکز کارآفرینی، تخصصی و امروز در نسل پنجم دانشگاه‌ها به دانشگاه زاینده علم و ثروت‌ساز تبدیل شدند.

موحدمنش اذعان داشت: به برکت انقلاب اسلامی توانستیم عرصه آموزشی و پژوهشی را طی کنیم و امروز فاز سوم یعنی دانشگاه کارآفرین را سپری می‌کنیم.

وی تصریح کرد: دانشجوی ما امروز باید کارآفرین باشد، نیازهای  منطقه خود را رفع کند و زمینه اشتغال خود و ده‌ها نفر دیگر را در محیط زندگی خود فراهم کند.

رئیس دانشگاه پیام نور مازندران ابراز داشت: البته ما به این قانع نیستیم و به دنبال تبدیل دانشگاه به عنوان کلینیک تخصصی هستیم.

این مسئول با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور چمستان استعداد توسعه دارد، بیان داشت: پایین بودن بازدهی در زمینه کشاورزی و اقتصادی نبودن آن سئوالاتی است که دانشگاه باید به آن پاسخ دهد و این دانشگاه باید در کنار دیگر دانشگاه‌ها با پیوند با بخش خصوصی و اجرایی ضمن ایجاد تحول به سئوالات مربوط پاسخ دهد.

موحدمنش اظهار امیدواری کرد که با توسعه و پیشرفت قبل از ورود به سال 1404 دانشگاه‌های ما به نسل پنجم رسیده و بتوانند علمی تولید کنند که تبدیل به ثروت، خدمات و کالاهایی شود که نیاز منطقه را پاسخ داده و به دیگر کشورها گسترش دهد.

وی از مسئولان استان و شهرستان خواست تا با تلاش بیشتر پیگیر واگذاری زمین احداث دانشگاه پیام نور چمستان باشند و برای تجهیز آن کمک کنند که در صورت راه‌اندازی و ایجاد کتابخانه می‌توان زمینه ارتباط با 150 پایگاه علمی در جهان را برقرار کرد.

انتهای‌پیام/86023/‌ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول