اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهه فجر سال جاری

107 طرح کشاورزی در کرمان افتتاح می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: در ایام‌الله دهه فجر سال جاری 107 طرح کشاورزی در استان کرمان افتتاح می‌شود.

107 طرح کشاورزی در کرمان افتتاح می‌شود

عباس ملایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: در ایام‌الله دهه فجر سال جاری 107 طرح با اعتباری معادل 273 میلیارد و 312 میلیون ریال در سطح استان کرمان افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به حضور مقامات استانی و کشوری در افتتاح این طرح‌ها افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها 290 نفر مشغول به کار می‌شوند.

ملایی بیان داشت: در مجموع 22 طرح با اعتبار 63 میلیارد و 53 میلیون ریال مربوط به فعالیت‌های آب و خاک است که بیشتر طرح‌های آبیاری تحت فشار و استخرهای ذخیره آب هستند.

وی تصریح کرد: با بهره‌برداری این طرح‌های آب و خاک 66 نفر مشغول به کار می‌شوند که 46 میلیارد و 350 میلیون ریال از اعتبارات یارانه‌ای شورای عالی آب تامین شده است و مابقی به صورت تسهیلات است.

ملایی گفت: طرح‌های تولیدات گیاهی شامل افتتاح گلخانه، کشت زعفران و پرورش قارچ 16 طرح با اعتبار 21 میلیارد و 510 میلیون ریال است که زمینه اشتغال 33 نفر را فراهم می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان ابراز داشت: 59 طرح نیز در زمینه دام، طیور و شیلات با اعتبار 107 میلیارد و 249 میلیون ریال در زمینه مرغداری، گاوداری، دامداری، پرورش شترمرغ و بوقلمون، پرورش آبزیان است.

وی خاطر نشان کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها علاوه بر افزایش تولیدات پروتئینی استان، اشتغال 130 نفر نیز فراهم می‌شود و اعتبار طرح‌ها از ستاد توسعه کشاورزی استان تامین شده است.

ملایی اظهار داشت: در زمینه صنایع جنبی کشاورزی نیز 9 طرح شامل بسته‌بندی و درجه‌بندی خرما، کارخانه شیر، کنسروسازی و صنایع جنبی پسته است که با اعتبار 81 میلیارد و 500 میلیون ریال افتتاح شده و زمینه اشتغال 61 نفر را فراهم کرده است.

انتهای پیام/2446/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول