اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بیمارستان ولیعصر بیرجند:

بهره‌برداری از 4 طرح در بیمارستان ولیعصر بیرجند

رئیس بیمارستان ولیعصر بیرجند گفت: بهره‌برداری از چهار طرح پزشکی، درمانی و عمرانی بیمارستان ولیعصر بیرجند با هزینه‌کرد 5 میلیارد و 100 میلیون ریالی صورت گرفت.

بهره‌برداری از 4 طرح در بیمارستان ولیعصر بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامحسین محمودی‌راد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: چهار طرح پزشکی، درمانی و عمرانی در بیمارستان ولیعصر بیرجند به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان این‌که این طرح‌ها شامل سیستم پکس آنلاین رادیولوژی، ویدئوآندوسکوپ، سالن کنفرانس و محل فرود بالگرد است، تصریح کرد: برای اجرای این طرح‌ها 5 میلیارد و 100 میلیون ریال هزینه شده است.

رئیس بیمارستان ولیعصر بیرجند با اشاره به این‌که این بیمارستان در سال‌های گذشته مجهز به ویدئوآندوسکوپ بوده است، اذعان داشت: این سیستم برای ارتقاء قابلیت‌های آموزشی و درمانی است.

محمودی‌راد از راه‌اندازی سیستم جدید ویدئوآندوسکوپ خبر داد و افزود: با توجه به این‌که این مرکز تنها مرکز ارجاع بیماران خونریزی گوارشی در خراسان جنوبی بوده این سیستم دارای مزایای زیادی برای بیماران است.

وی به مزایای سیستم جدید اشاره کرد و متذکر شد: کاهش صف انتظار بیماران، امکان تعبیه پیک( لوله تغذیه از راه پوست)، تعبیه بالون لاغری در معده، تعبیه استنت مری و استفاده از گیره کنترل خونریزی از جمله مزایای ویدئو‌آندوسکوپ جدید است.

رئیس بیمارستان ولیعصر بیرجند با بیان این‌که با وجود این سیستم جدید ایجاد فرصت و زمان لازم برای ضد‌عفونی و آماده سازی دستگاه مطابق استاندارد در استفاده بعدی وجود خواهد داشت، تصریح کرد: در صورت بروز نقص برای یک دستگاه با توجه به زمان طولانی لازم برای تعمیر و ارسال به شرکت‌های نمایندگی در خارج از استان اطمینان خاطر بیشتری برای پزشکان و بیماران در زمان اورژانس ایجاد می‌شود.

محمودی‌راد ادامه داد: برای راه‌اندازی این سیستم 2 میلیارد و 400 میلیون ریال هزینه شده است.

وی از راه‌اندازی فاز نخست سیستم PACS رادیولوژی در بیمارستان ولیعصر بیرجند خبر داد و افزود: کلیشه‌های رادیولوژی به صورت تصاویر دیجیتال قابل ارسال و بایگانی بوده و استفاده از فیلم به تدریج حذف می‌شود.

رئیس بیمارستان ولیعصر بیرجند یادآور شد: تصاویر تهیه شده از بیماران(رادیوگرافی، CT اسکن و MRI) و ریپورت آنها بر خط آنلاین به بخش‌های درمانی برای رؤیت پزشک معالج ارسال و در بخش قابل مشاهده است.

محمودی‌راد با بیان این‌که در این سیستم امکان بایگانی دیجیتال تصاویر وجود دارد، اذعان داشت: همچنین امکان بازیابی، ارسال و دریافت تصاویر در آینده برای مقاصد درمانی، آموزشی و تحقیقاتی در سیستم PACS رادیولوژی وجود دارد.

وی متذکر شد: در فاز نخست راه‌اندازی این سیستم واحدهای CT اسکن، MRI، آموزش رادیولوژی، بخش‌های اورژانس و نرولوژی به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس بیمارستان ولیعصر بیرجند ادامه داد: سایر بخش‌های این بیمارستان پس از تامین اعتبار و اولویت‌بندی در آینده به این سیستم مجهز می‌شوند.

محمودی‌راد تصریح کرد: برای راه‌اندازی فاز نخست این سیستم یک‌میلیارد و 800 میلیون ریال هزینه شده است.

وی بهره‌برداری پد فرود بالگرد بیمارستان ولیعصر بیرجند اشاره کرد و اذعان داشت: امدادرسانی هوایی به مصدومان و مجروحان در حوادث طبیعی غیر مترقبه و بحران از اهداف ایجاد این پروژه است.

رئیس بیمارستان ولیعصر بیرجند گفت: برای راه‌اندازی این پروژه 200 میلیون ریال هزینه شده است.

محمودی‌راد راه‌اندازی و تجهیز سالن شماره دو کنفرانس بیمارستان ولیعصر بیرجند را یکی دیگر از پروژه‌ها دانست و افزود: این سالن با ظرفیت 70 نفر دارای امکانات کامل سمعی و بصری، یک کلاس برای بخش اطفال با ظرفیت 60 نفر با امکانات کامل و دو اتاق برای اساتید گروه اطفال است.

وی خاطرنشان کرد: برای راه‌اندازی این سالن 700 میلیون ریال هزینه شده است.

انتهای پیام/22481/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول