اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی:

نباید در برنامه‌های فرهنگی و قرآنی رویکرد کلیشه‌ای داشت

رئیس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی آذربایجان غربی گفت: نباید در برنامه‌های فرهنگی و قرآنی رویکرد کلیشه‌ای و تکراری داشت.

نباید در برنامه‌های فرهنگی و قرآنی رویکرد کلیشه‌ای داشت

امین رستم‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: نیازهای دانشجویان را باید استخراج کرده و از طرف دیگر معارف غنی و آموزه‌های متعالی قرآنی را احصاء کرده و با کمک کارشناسان امور فرهنگی این موارد را با یکدیگر سازگار کنیم.

وی ادامه داد: در صورت ایجاد مطابقت و همگون‌سازی بین نیازهای دانشجو و معارف قرآنی رویکرد جدیدی در برنامه‌های فرهنگی شکل می‌گیرد.

این مدرس دانشگاه با تاکید بر اینکه اجرای برنامه‌های بکر و توام با خلاقیت نکته‌ها و آموزه‌های دینی را برای جامعه دانشجویی قابل پذیرش می‌‌کند، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین علل استقبال نکردن یا استقبال کم از برنامه‌های قرآنی وجود رویکرد کلیشه‌ای و تکراری در این زمینه است.

این فعال دانشگاهی با اظهار به اینکه اگر در برنامه‌های فرهنگی از قالب‌های جدید و با نگرش نو استفاده کنیم،گفت: با  این کار می‌توانیم با اقبال و استقبال دانشجویان روبه‌رو شویم.

وی اضافه کرد: در همه برنامه‌ها و در زمینه‌های مختلف اعم از اقتصادی، سیاسی و اجتماعی باید از قرآن کریم و معارف اهل‌بیت (ع) الهام بگیریم، که در این میان برنامه‌های فرهنگی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

رستم‌زاده با اشاره به اینکه جوهره همه برنامه‌های فرهنگی باید منبعث از آموزه‌های قرآنی باشد، ادامه داد: این کتاب آسمانی ثروت بی‌انتها و پایان‌نشدنی است که باید به خاطر کسب این توفیق الهی بیش از پیش برخود ببالیم، زیرا هیچ کشوری چنین گنج عظیمی را در اختیار ندارد.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: بسیاری از کشورهای خارجی در دانشگاه‌های خود برای جوانان به صورت مجازی و دروغین آموزه‌هایی شبیه قرآن استخراج و تولید می کنند، همینطور دولت‌های بسیاری از معارف غنی قرآن و ائمه اطهار (ع) تبعیت می‌کنند بدون آنکه نام و نشانی از قرآن در بین باشد.

رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی اظهار داشت: همه کشورهای جهان حتی دول غیرمسلمان و دشمن با این دین آسمانی به این نتیجه رسیده‌اند که برای رسیدن به سعادت و عزت‌نفس و نبوغ انسانی، فکری و اجتماعی باید از قرآن کریم تغذیه فکری و عملی داشته باشند و معارف آن را به دانشجویان خود منتقل کنند.

انتهای پیام/61002/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول