اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاکی خواستار شد

تلاش مسئولان برای افزایش فعالیت‌های قرآنی در کاکی

امام جمعه کاکی خواستار توجه بیشتر به برنامه‌های فرهنگی و افزایش فعالیت‌های قرآنی در بخش و شهر کاکی شد.

تلاش مسئولان برای افزایش فعالیت‌های قرآنی در کاکی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، حجت‌الاسلام محمد محمدی در نماز وحدت آفرین نماز جمعه این هفته کاکی که با حضور اقشار مختلف مردم در مصلای الزهرا (س) اقامه شد ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در جمع مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامى در روز میلاد پیامبر رحمت(ص) و حضرت امام صادق(ع) اظهار داشت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار اولاً به تحلیل بعثت پیامبر اکرم(ص) و نقش آن‏ حضرت بر نجات بشر آن زمان پرداختند و سپس به وظیفه امروز ما در قبال حضرت ختمى مرتبت، پیامبر اعظم(ص) اشاره کردند.

وی ادامه داد: ایشان در ادامه به نقشه‏هاى استکبار در جهت صدمه‏زدن به راه بیدارى امت اسلامى پرداختند و در این زمینه به صدمه خطرناک جریان‏هاى تکفیرى که در خدمت استکبار و علیه وحدت مسلمین عمل مى‏کنند اشاره کردند و یکى از مهم‏ترین وظایف کنونى نخبگان علمى و دینى و... را تبیین مسئله وحدت و ضرورت آن دانستند.

محمدی گفت: نظام مستحکم انقلاب اسلامی ایران به فضل الهی رو به رشد و با عزت و افتخار مسیر را طی می‌کند و مسئولان باید هوشیار و بصیر همدوش مقام معظم رهبری جلو روند و ملت مجاهد نیز گوش به فرمان ولایت از آنان پشتیبانی می‌کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کاکی خاطرنشان کرد:  ایران از صبح روز دوشنبه 30 دى 1392 (20 ژانویه 2014) شروع به برداشتن گام‏هایى کرده که در توافق ژنو به آن متعهد شده بود تمام کشورهای جهان می‌دانند که جمهوری اسلامی دارای صداقت است.

این مسئول با اشاره به اینکه ما به آمریکا اعتماد نداریم، ادامه داد: آیا آمریکا به تعهداتش عمل می‌‎کند، سر سازگاری با ما خواهد داشت، به انقلاب به دین به اسلام به تظلم خواهی به حمایت از محرومین ما در سراسر دنیا کاری نخواهد داشت؟ خیلی بعید است مسلما می‌گوییم و یقینا ما اعتمادی به آمریکا نداریم، چون خوی استکبار توسعه طلبی و برتر بینی خود دارد و به همین دلیل اعتماد به آمریکا امکان پذیر نیست.

خطیب جمعه کاکی شش بهمن‌ 24 ربیع‏الاول‏ سالروز حماسه مردم آمل در سال 60 را بسیار مهم و یکی از اوراق طلایی تاریخ این کشور که با رشادت مردم آن خطه رقم خورد دانست و یاد و خاطره شهدای آن حماسه و شهدا اسلام انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشت.

محمدی افزود: منافقین سنگدل با جذب افراد فریب خورده و تجمع در جنگل‌ها در بهمن ماه سال 1360 به خیال خام خود زمینه را برای حمله به شهر آمل و تصرف آن آماده دیده بودند و بنابراین با یک گروه کمتر از 100 نفری برای حمله به شهر در صبحگاه ششم بهمن ماه برنامه‌ریزی کردند.

وی یادآور شد: هدف از این حمله تصرف شهر آمل به عنوان یکی از شهرهای استراتژیک شمالی بود زیرا با تصرف این شهر کنترل یکی از راه‌های مواصلاتی مهم تهران به شمال کشور قطع می‌شد و تحت کنترل منافقین قرار می‌گرفت با توجه به دشت‌های وسیع و جنگل‌های فراوان، امکان برنامه‌ریزی برای حمله به شهرهای دیگر نیز وجود داشت.

این مسئول اضافه کرد: از همان ابتدای صبح وقتی ملت شجاع و انقلابی آمل و روستاهای اطراف از قضیه مطلع شدند، از خانه‌ها بیرون آمدند و نبرد مسلحانه و غیر مسلحانه خود را با یاغیان و گرگ صفتان منافق شروع کردند و با ساخت سنگرهای بی شمار، شهر آمل را برای همیشه به نام شهر «هزار سنگر» در قاموس انقلاب اسلامی ایران ثبت کردند.

امام جمعه کاکی خواستار توجه بیشتر به برنامه‌های فرهنگی و افزایش فعالیت‌های قرآنی در بخش و شهر کاکی شد.

محمدی با اشاره به دهه فجر انقلاب اسلامی متذکر شد: استقلال و مبارزه با نظام سلطه (استکبار)، دستاورد انقلاب اسلامى و ضامن بقاى آن‏ است و باید مسئولان و مردم دهه فجر را که ایام الله در آن قرار دارد قدر بدانند، برنامه‌ها مردمی باشد، جلسات کاربردی با جوانان برگزار شود و توجه ویژه به دستاوردهای نظام شود.

انتهای پیام/66001/ن40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول