اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

اردبیل توان جذب سالانه 15 میلیون گردشگر را دارد

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: ظرفیت گردشگری استان اردبیل توان و قابلیت جذب 10 تا 15 میلیون گردشگر را در طول سال دارد.

اردبیل توان جذب سالانه 15 میلیون گردشگر را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور حقیقت‌پور پیش از ظهر امروز در نشست مسئولان استانی و کشوری صنعت گردشگری و توریسم در شهر سرعین اظهار داشت: بسیاری از توانمندی‌های صنعت گردشگری در استان اردبیل هنوز به باروری و توانمندی واقعی نرسیده که در این باب شایسته است با قدرت مضاعف عرصه را برای حضور سرمایه‌گذاران و فعال کردن این ظرفیت‌ها باز کنیم تا بتوانیم بیش از این از درآمدزایی این بخش در تحرک و پویایی اقتصادی استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: در کنار مواهب خدادادی ما صاحب آب‌های متعدد گرم و سرد در سرعین و نیر، مواهب طبیعی نظیر کوه سبلان، گردشگری سلامت، توسعه ورزش اسکی و کوهنوردی، گردشگری مذهبی و دینی هستیم که در ماه محرم عشاق بسیاری در اردبیل حضور پیدا کرده و از مراسمات سنتی و مذهبی استفاده می‌کنند که همه اینها بیانگر یک قابلیت بی‌نظیر در صنعت گردشگری است که نباید نادیده گرفته شده و یا در این باب دچار قصور و کوتاهی باشیم.

حقیقت‌پور در ادامه خاطرنشان کرد: ما زمانی می‌توانیم از این توانمندی‌ها بهره بگیریم که به خوبی و با دید اقتصادی و بهره‌برداری‌های کامل به این توانمندی‌ها و بسترهای به وجود آمده نظری بیندازیم و بتوانیم زمینه‌های رشد و بالندگی آنها را فراهم آوریم.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر بتوان به صورت صد درصدی از این ظرفیت استفاده کرد، یقین داریم که استان اردبیل مقصد بیش از 15 میلیون گردشگری می‌شود که در فصول مختلف سال سعی و تلاششان بر این است تا از این توانمندی استفاده کرده و بهره لازم را ببرند.

وی عنوان کرد: نگاه سنتی ما به حوزه گردشگری و صنعت توریسم علی‌رغم اینکه در سال‌های اخیر شاهد حضور گردشگران خارجی به ویژه از کشور جمهوری آذربایجان بودیم، ولی همچنان در تأمین برخی از زیرساخت‌ها دچار مشکلات و نواقصی هستیم که انتظار می‌رود در کنار سرمایه‌گذاری‌های بخش دولتی که بسیار محدود است، می‌توان از توانمندی بخش خصوصی به ویژه سرمایه‌گذاران علاقمند در صنعت گردشگری استفاده کرده و زمینه یک حرکت ارزشی و پویایی لازم را در این عرصه فراهم آورد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل نیز امر تبلیغات و اطلاع‌رسانی را در توسعه صنعت گردشگری بسیار مهم و خطیر عنوان کرد و ادامه داد:‌ شبکه سبلان یک ظرفیت خوب در این حوزه است که انتظار می‌رود سرمایه‌گذاران و صاحبان صنایع در بخش گردشگری و صنعت توریسم بتوانند از این ابزار رسانه‌ای گسترده و فراگیر استفاده کنند.

عبدالله مددی گفت: در تمام دنیا رشد و بالندگی صنعت توریسم و گردشگری مرهون سرمایه‌گذاری و تبلیغات گسترده در جلب گردشگران برای تمام فصول است که شایسته است از الگوهای موفق دنیا در این دو حوزه استفاده کنیم تا به دور از نگاه سنتی بتوانیم از قابلیت‌های جدید در عرصه مدیریت بخش گردشگری و صنعت توریسم استفاده کرده و در این باب موفق عمل کنیم.

در این نشست جمعی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی حوزه گردشگری و صنعت توریسم نیز خواستار پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و یارانه‌ای به این بخش شده و از مسئولان استان خواستند تا موانع متعدد به ویژه بروکراسی‌های اداری و بانکی را از پیش روی سرمایه‌گذاران بردارند تا این حوزه بتواند یک شتاب و رونق مضاعف گرفته و بستری فراهم آید که از قبل این صنعت و توسعه آن درآمدهای خوبی نصیب استان و همچنین سرمایه‌گذاران شود.

انتهای پیام/62001/ن40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول