اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی خبر داد

اهتمام برای استفاده از تمام ظرفیت‌های گردشگری آذربایجان غربی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی برای تغییر رویکرد استان از کشاورزمحوری به گردشگرمحوری تاکید کرد و گفت: در این راستا توجه به ظرفیت‌های گردشگری آذربایجان غربی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

اهتمام برای استفاده از تمام ظرفیت‌های گردشگری آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوکان، مظفر عباس‌زاده ظهر امروز در جلسه‌ای که به منظور رفع مسائل و مشکلات بوکان در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی برگزار شد، اظهار داشت: توسعه صنعت گردشگری مهم‌ترین ابزار توسعه آذربایجان غربی است و درصدد هستیم در این راستا با مطالعه تحقیق و پژوهش تلاش کنیم تا به این مهم دست یابیم .

وی گفت: آذربایجان غربی استان کشاورزی محور است و در تلاش هستیم ضمن حمایت و تلاش برای زنده کردن دریاچه ارومیه و حفظ منابع آبی این استان را به استانی گردشگر محور تبدیل کنیم.

عباس‌زاده با تاکید بر رویکرد میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان، افزود: نگاه دولت تدبیر و امید به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تغییر یافته و در صدد هستیم تا به وضعیت همه بخش‌های سازمان رسیدگی کرده و چهره سازمان را به وضعیت مطلوب برسانیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی ضمن تقدیر از همکاری و تعامل رسانه‌ها در این زمینه، اظهار داشت: رسانه‌ها به عنوان بازوی توانمند می‌توانند در شناسایی و معرفی ظرفیت‌های میراث فرهنگی بسیار تاثیرگذار باشند.

فرماندار بوکان نیز در این دیدار ضمن معرفی ظرفیت‌های این شهر، گفت: بوکان یکی از شهرستان‌های بزرگ استان بوده و با داشتن پیشینه تاریخی فراوان خصوصا وجود تپه باستانی قالایچی در این شهر، مردمی با فرهنگ و علاقمند به مسائل فرهنگی دارد و توسعه در این بخش می‌تواند به رونق گردشگری شهرستان منجر شود.

حسن عباسی راه‌اندازی موزه مردم شناسی را از اولویت‌های این شهر اعلام کرد و اظهار داشت: زمین و مکان مناسب جهت احداث موزه مردم شناسی در این شهر مشخص و در اختیار میراث فرهنگی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/61006/ط20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول