اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردل در مجلس شورای اسلامی:

رویکرد سیاسی به تولید و اقتصاد از نگاه مسئولان حذف شود

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد سیاسی به تولید، اشتغال و اقتصاد از نگاه مسئولان کشور حذف شود و به جای آن شایستگی‌ها، استعدادها و تخصص‌ها مدنظر آنها قرار گیرد.

رویکرد سیاسی به تولید و اقتصاد از نگاه مسئولان حذف شود

حمیدرضا عزیزی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: تاکید مقام معظم رهبری به مسئولان بر استفاده از توان داخلی و استعداد جوانان کشور بستر خوبی برای تبدیل تهدیدها به فرصت است.

وی با بیان اینکه استقلال در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی برای جمهوری اسلامی حیاتی است، گفت: در حوزه منافع ملی همه جناح‌ها، گروه‌ها و احزاب سیاسی کشور به استقلال آزادی جمهوری اسلامی اعتقاد راسخ دارند اما نگاه به جوانان و فرهنگ کار و خودکفایی باید مدنظر جدی مسئولان قرار گیرد و در اولین گام تحقیقات کشور باید معطوف رفع نیازهای جامعه شود.

عزیزی با تاکید بر اینکه باید در همه زمینه‌ها قدرتمند و توانا شویم، افزود: علی‌رغم همه خدمات در بیش از سه دهه گذشته متأسفانه جمهوری اسلامی در حوزه‌های اقتصادی دچار ضعف است.

عضو فراکسیون دانشگاهیان مجلس با بیان اینکه باید با روابط صحیح با کشورهای جهان به رونق اقتصادی کشور کمک کنیم، تصریح کرد: رونق تولید باید با هدف تسخیر بازارهای صادراتی انجام شود. معتقدم نگاه سیاسی به تولید، اشتغال و اقتصاد از نگاه مسئولان کشور باید حذف شود و به جای آن شایستگی‌ها، استعدادها و تخصص‌ها مدنظر آقایان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در حوزه‌های اشتغال و تولید با چالش‌های زیادی دست به گریبان هستیم، گفت: باید اقتصادی دانش‌بنیان برای رفع چالش‌های اقتصادی کشور شکل دهیم؛ در شرایط فعلی باید به فکر خودکفایی در حوزه‌های اقتصادی و حفظ استقلال و کاهش وابستگی‌ها در حوزه‌های مختلف باشیم.

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از مشکلات کشور نگاه سیاسی و امنیتی به موضوعات صنفی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است. در سال‌های اخیر سه درصد سهم تحقیق و پژوهش از تولید ناخالص ملی به کمتر از نیم درصد کاهش یافت و دولت یازدهم باید این رویه نادرست و معیوب دولت‌های گذشته را اصلاح کند.

وی با بیان اینکه باید دنبال این باشیم که زمینه‌هایی که صرف بزهکاری و اعتیاد می‎شود، صرف تولید و اشتغال کشور شود، گفت: امید می‎رود تحریم‎ها به فرصت تبدیل شود و با بهبود روابط دیپلماتیک مناسب و صادرات بیشتر خود را در سراسر جهان به نیکی مطرح کنیم.

عزیزی تصریح کرد: براساس اصول حاکمیتی خود باید دنبال توسعه روابط با همه کشورهای جهان منهای کشورهایی که در پی براندازی جمهوری اسلامی هستند، باشیم از سوی دیگر تقویت حوزه‌های اقتصادی، تولیدی، نوآوری و فناوری و همه حوزه‌هایی که می‌تواند پشتوانه‌ای قدرتمند در مذاکرات هسته‌ای با 1+5 باشد، ضروری است.

انتهای پیام/68004/خ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول