اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجلس در جمع اعضای خانه مطبوعات قم:

دوز سیاست در مطبوعات بیش از اقتصاد است / معیشت مهم‌ترین دغدغه کشور

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دوز سیاست در مطبوعات کشور بالاست گفت: از سوی دیگر اندیشه اقتصادی و آبادانی ایران در این حوزه بسیار پایین است.

دوز سیاست در مطبوعات بیش از اقتصاد است / معیشت مهم‌ترین دغدغه کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی لاریجانی امروز در جمع اعضای خانه مطبوعات قم با اشاره به مرکزیت قم در بسیاری از حوزه‌های خبری اظهار داشت: باید در این بین به ظرفیت‌های دینی و سیاسی توجه شود و مطبوعات هم با جدیت کار خود را دنبال کنند.

وی افزود: حمایت از مطبوعات اقدامی ضروری و اساسی است و نهادهایی مانند استانداری، شهرداری و اداره کل ارشاد نقش خود را باید به خوبی ایفا کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حمایت و تقویت مطبوعات به عنوان عامل کمک‌رسانی به نخبگان خاطرنشان کرد: حمایت از مطبوعات در حقیقت موجب تبلور ظرفیت‌های گوناگون و آشکار شدن بسیاری از مسائل خواهد شد.

وی ادامه داد: توسعه در قم بدون همگرایی در افکار عمومی نخبگان میسر نمی‌شود؛ توسعه و عمران امری دستوری نیست و نیازمند انگیزه‌های قوی مردمی برای وارد شدن به عرصه تولید و سرمایه‌گذاری برای تحقق این امر هستیم.

لاریجانی وحدت فکری و همگرایی در راستای توسعه استان قم را مورد توجه قرار داد و افزود: وقتی از مطبوعات سخن می‌گوییم اذهان به سمت امور سیاسی توجه می‌کنند ولی نگاه سیاست‌زده به مطبوعات در سطح کلان و ملی مانعی برای توسعه خواهد بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت گسترده مطبوعات در کشوری مانند هند خاطرنشان کرد: 80 درصد مطالب روزنامه‌های این کشور به مطالب اقتصادی مربوط می‌شود ولی در مطبوعات ما سیاست بالاتر از دیگر موضوعات مانند فرهنگ و اقتصاد مورد توجه قرار گرفته و هر چند سیاست اهمیت ویژه‌ای دارد ولی همه مسائل را شامل نمی‌شود و دیگر حوزه‌ها هم جایگاه بالایی دارند.

وی اضافه کرد: مردم ما اکنون از لایحه بودجه سال آینده و چیستی آن اطلاع درستی ندارند و با محورهای آن آشنا نیستند و این وظیفه مطبوعات است که با تحلیل صحیح و به موقع به تبیین مسائل در همه ابعاد بپردازند.

لاریجانی تاکیدات رهبر معظم انقلاب در مورد توسعه و لزوم حمایت از تولید داخلی را مورد توجه قرار داد و عنوان داشت: همگرایی و هم‌افزایی در این زمینه موجب تحقق اهداف مورد نظر ایشان خواهد شد و مطبوعات نقش مهمی در این همگرایی ملی خواهند داشت.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری خوبی در سطح استان قم وجود دارند که باید آنها را به مردم شناساند و در این میان نخبگان و کارآفرینان باید اطلاعات درستی از این ظرفیت‌ها داشته باشند.

وی ظرفیت بالای قم در حوزه‌های مختلف اقتصادی مانند کشاورزی و صنعت را مورد توجه قرار داد و افزود: مطبوعات استان باید تبلیغ خوبی در این زمینه داشته باشند و تلاش بیشتری از خود نشان دهند تا ظرفیت‌های اقتصادی قم رسانه‌ای شود.

لاریجانی در ادامه با بیان اینکه دوز سیاست در مطبوعات کشور بالاست خاطرنشان کرد: از سوی دیگر اندیشه اقتصادی و آبادانی ایران در این حوزه بسیار پایین است و با توجه به اینکه جنجال‌های سیاسی در مطبوعات باید حدی داشته باشند نباید وقتی به روزنامه‌ها نگاه می‌کنیم بخش اعظمی از آنها به درگیری‌ها و نزاع‌ها مربوط باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین مسئله و دغدغه کشور در شرایط کنونی را اقتصاد و مشکلات معیشتی دانست و تصریح کرد: رسانه‌ها به جای اینکه همواره به جنجال‌های سیاسی بپردازند باید این موضوع را برجسته‌تر نشان دهند که مشکل اقتصادی وجود دارد.

انتهای پیام/78004/صا40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول