اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قلعه پرتغالی‌ها

سومین همایش بزرگداشت سردار امام قلی‌خان در قشم برگزار شد

سومین همایش گرامیداشت سردار امام قلی‌خان در محوطه پرتغالی‌های قشم برگزار شد.

سومین همایش بزرگداشت سردار امام قلی‌خان در قشم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، رئیس اداره میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم صبح امروز به مناسبت هفته گردشگری قشم، در سومین همایش گرامی‌داشت سردار امام قلی خان در محوطه قلعه تاریخی پرتغالی‌های قشم اظهار داشت: مهم‌ترین انگیزه برپایی اینگونه بزرگداشت‌ها، تجلیل از مقام شامخ اندیشمندان، قهرمانان و سرداران حماسه‏‌ها و تاریخ سازان پرافتخار و پایه‏‌گذاران هویت مذهبی، فرهنگی و ملی ایرانیان است.

عبدالرضا دشتی‌زاده افزود: در عصری که تهاجم فرهنگی با ترفندها و به ‏کارگیری همه امکانات خود به مسخ ارزش‌ها و بی‏رنگ کردن هویت تمدنهای اصیل و کهن دست زده و با حربه مؤثر قهرمان سازی‏های کاذب خارج از مرزها و القا و بزرگ نمایی آن در کشورهای دارای فرهنگ غنی و قهرمانان حماسی و اسطوره‏ای پرداخته‏اند وظیفه حساس و رسالت خطیر جامعه اندیشمند و مسئول کشور است تا به مقابله صحیح و اصولی با این تهاجم بپردازد و غبار از رخسار بزرگان، سرداران و سازندگان هویت تاریخ پرافتخار کشور بزداید.

وی خاطرنشان کرد: تمدن و فرهنگ غنی و کهن ایران توسط قهرمانان، بزرگان و اسطوره‏های منحصر به فرد این مرز و بوم در مقاطع مختلف تاریخی پربارتر و سیراب‏تر شده و خدمات و از خودگذشتگی‏‌های آنها موجب عظمت و غنای فرهنگی و تاریخی ایران شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم یادآور شد: نسل جوان و قشر تحصیل‏کرده جامعه امروز ایران نیاز شدیدی به شناخت شخصیت این بزرگان و پی بردن به خدمات درخشان آنها دارد و برپایی این بزرگداشت‌ها در ترویج، تبلیغ و شناساندن نیک مردان و بزرگان تاریخ و استقلال ایران نقش اصلی را ایفا می‏کند.

دشتی‌زاده انگیزه خاص دیگر برپایی بزرگداشت امام‏قلی‏خان در جزیره قشم، تأکید دوباره بر مالکیت و استقلال تاریخی سرزمین‌هایی است که از چندی پیش مورد طمع بیگانگان واقع شده و گاهی یاوه‏ سرائی‏هایی در این زمینه از بلندگوهای تبلیغاتی استکبار جهانی منتشر می‏شود.

وی گفت: این کنگره تجدید خاطره‏ای از رشادت‌های امام‏ قلی‏خان و سربازانش در 380 سال پیش بود که این سرزمین‌ها را به خاک ایران برگرداند.

در این آیین که با حضور دکتر علی شمس اردکانی عضو هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از مدیران این سازمان و مقامات محلی در محل قلعه پرتغالی‌های قشم برگزار شد یک گروه موسیقی بومی جزیره هرمز نیز برنامه اجرا کرد.

انتهای پیام/88007/ل30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول