اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان

مجتمع تجاری، سیاحتی و گردشگری «نخل درگهان» قشم افتتاح شد

مجتمع تجاری، سیاحتی و گردشگری «نخل درگهان» قشم با حضور مسئولان اجرایی و محلی در جزیره قشم به بهره‌برداری رسید.

مجتمع تجاری، سیاحتی و گردشگری «نخل درگهان» قشم افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، مجتمع تجاری نخل درگهان امشب با حضور محمد طاهری، نماینده اداره فرهنگ و ارشاد منطقه آزاد قشم، امام جمعه شهر درگهان، اعضای شورای شهر درگهان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان قشم افتتاح شد.

حجت‌الاسلام محمد طاهری، نماینده اداره فرهنگ و ارشاد منطقه آزاد قشم در مراسم افتتاح این پروژه، گفت: تجارت در دین اسلام بر پایه معنویت و فضیلت و در کتب فقهی به طور مکرر به تاجر تاکید شده است که از روی عدل و انصاف رفتار کند.

وی افزود: هدف از تجارت فراهم ساختن وسائل رفاه عمومی در جامعه بشری است و برای رسیدن به این منظور آشنایی به دانش فقهی ضروری خواهد بود.

نماینده اداره فرهنگ و ارشاد منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: برای اینکه داد و ستد روندی اسلامی و شایسته داشته باشد، باید به دستورها و احکام دین به خوبی عمل شود و از سیره و روش‏ پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه‏ معصومین (علیهم‌السلام) پیروی شود.

شیخ عیسی چهره‌افروز، امام جمعه شهر درگهان نیز در این آیین بیان داشت: ایجاد چنین فضاهای تجاری موجب می‌شود که جوانان به سوی کار، اشتغال و کسب حلال گام بردارند.

وی ابراز داشت: دین اسلام دینی است که کسب و کار و تجارت در آن رونق داشته و پیروان خود را به کسب و کار تشویق و ترغیب می‌کند و چنانچه سرمایه‌گذاران و تجار خیّر نباشند که هزینه کنند، قطعاً مسجدی و بیمارستانی درست نمی‌شود و هیچ جهادی نیز صورت نمی‌گیرد، چراکه با مال و جان است که امر مقدس جهاد تضمین و مقدر می‌شود.

چهره‌افروز متذکر شد: انسان‌ها با تجارت و ثروت خود هم دنیای خود را بسازند و هم آخرت خود را و یا به عبارتی دیگر دنیای خوب و آخرت خوب در کنار هم باشد و مال و دنیا نباید انسان را از یاد خدا غافل سازد.

به گزارش خبرگزاری فارس، مجتمع تجاری سیاحتی و گردشگری نخل بندر درگهان با مساحتی بالغ بر 7500 متر مربع و 9200 زیربنا دارای یک طبقه تجاری، تعداد 235 غرفه، رستوران و کافی‌شاپ‌های مجلل به سبک سنتی با چشم اندازی زیبا، مشرف به آب‌های نیلگون خلیج فارس با معماری بومی و سنتی اسلامی ایرانی، با مصالحی همانند چوب در این بخش از قشم ایجاد شده است.

درگهان از بخش‌های تجاری و گردشگری مهم در قشم به شمار می‌رود.

انتهای پیام/88001/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول