اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جوار حرم حضرت علی(ع) و با پیشرفت باورنکردنی

عملیات ساخت صحن حضرت فاطمه زهرا(س) در حال انجام است

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور گفت: به برکت ائمه اطهار(ع) عملیات ساخت صحن حضرت فاطمه زهرا(س) در جوار حرم حضرت علی(ع) با پیشرفت باورنکردنی در حال انجام است.

عملیات ساخت صحن حضرت فاطمه زهرا(س) در حال انجام است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حسن پلارک ظهر امروز در مراسم رونمایی از ضریح مطهر ابراهیم مجاب(ع) در مصلی بیت‌المقدس شهر اراک اظهار داشت: حدود 10 سال است مردم ایران وارد عرصه بازسازی عتبات عالیات شده‌اند و با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و حمایت‌های ارزشمند آیت‌الله سیستانی و دیگر مراجع عالیقدر این مهم را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند.

وی تصریح کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات طی سه دوره اقدامات ارزشمندی در کشور عراق انجام داده که دوره اول شامل بازسازی حرم‌ها است که مفتخریم یک دوره کامل همه حرم‌های مطهر را نوسازی کرده و نسبت به سنگ‌فرش کردن حرم‌ها، آیینه‌کاری، ساخت درب‌های طلا و نقره، تعویض سیستم‌های حرارتی و روشنایی با همکاری مسئولان عتبات عراق اقدام کرده‌ایم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور ساخت ضریح مسلم ابن عقیل در تهران و ساخت ضریح مطهر امامین عسگرین(ع) در قم را از جمله اقدامات انجام شده ستاد در این بخش عنوان کرد و افزود: در حال حاضر پروژه ساخت ضریح حبیب ابن مظاهر(ع) در البرز در دست ساخت است که با تکمیل این ضریح حرم امام حسین(ع) از نظر فیزیکی کاملا نوسازی شده است.

وی بیان کرد: هم اکنون ضریح حضرت عباس(ع) در کربلا نیز در حال ساخت است، که کار ساخت آن در شش ماه آینده به اتمام می‌رسد.

پلارک اظهار کرد: همچنین با نذورات مردمی حرم مطهر امامین عسگرین(ع) در حال بازسازی بوده و به زودی با نصب ضریح بازسازی به اتمام خواهد رسید.

وی ساخت بیمارستان، مجتمع‌های خدماتی بهداشتی و رفاهی و الحاق مساجد به حرم‌های مطهر را از بخش دوم فعالیت‌های ستاد عنوان و تصریح کرد: مرحله سوم فعالیت‌های ستاد شامل اجرای طرح‌های توسعه است که هم اکنون طرح توسعه حرم علوی با ساخت شبستان و صحن حضرت زهرا(س) در دست اقدام است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور ابراز داشت: این پروژه در 220 هزار متر مربع زیربنا با معماری خاص ایرانی اسلامی در حال اجرا است که به برکت اهل بیت(ع) از سرعت بالایی برخوردار است به طوری که اکثر صاحب‌نظران را به تعجب واداشته است.

پلارک در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ساخت ضریح ابراهیم مجاب(ع) در استان مرکزی گفت: استان مرکزی یکی از استان‌های پیشتاز کشور در بحث کمک به ستاد بازسازی عتبات عالیات است که توفیق ساخت این ضریح نصیب مردم این استان شده است.

وی با اشاره به روند آغاز به کار ساخت این ضریح گفت: با توجه به وضعیت فرسوده ضریح فعلی از سال 1390 کار ساخت ضریح جدید در دستور کار قرار گرفت و اجرای آن به ستاد استان مرکزی واگذار گردید، طراحی آن توسط نگارگر فرهیخته محمد مهدی باباخانی انجام شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور با اشاره به ساخت ضریح ابراهیم مجاب(ع) در استان بیان کرد: ساخت این ضریح به عنوان یکی از آثار فاخر و ارزشمند هنری توسط مردم استان مرکزی انجام شده که جا دارد از مردم این استان که نهایت همکاری در ساخت ضریح را داشتند قدردانی کنیم.

پلارک با بیان اینکه یقیناً زحمات تمامی دست اندرکاران این طرح از دید ائمه معصوم(ع) و اولاد طاهرین ایشان بی پاسخ نخواهد بود، ادامه داد: حضرت ابراهیم مجاب(ع) از نوادگان امام موسی کاظم(ع) در قرن دوم هجری در مدینه به دنیا آمد و نخستین کسی بود که توفیق زیارت حضرت سیدالشهدا را پیدا کرد و هنگامی که به آقا سلام کرد جواب سلام خود را دریافت کرد.

وی ادامه داد: ضریح ابراهیم مجاب(ع) یک آثار ارزشمند هنری معنوی است که با دستان هنرمندان این استان ساخته شده است و به زودی به کربلای معلی منتقل می‌شود.

به گزارش فارس؛ ضریح ابراهیم ابن مجاب(ع) ظهر امروز در مراسمی با حضور مقام‌های ایرانی و عراقی و مسئولان حرم مطهر حسینی در اراک رونمایی شد.

ساخت این ضریح مطهر به مساحت 17.55 متر مربع از سال 90 و توسط هنرمندان استان‌ مرکزی در شهر اراک آغاز شد و در مهر ماه سال جاری تکمیل گردید.

وزن کل ضریح مطهر حدود 6 تن است که شامل 9 پنجره و یک در است، جنس چوب آن از ساج است و با قطعات قلم‌زنی نقره و مس با آبکاری طلا پوشیده شده است.

انتهای پیام/87002/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول