اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای اجرای طرح ترافیک

خیابان‌های تبریز به خانه تکانی اساسی نیاز دارد

این روزها که غبار و یا به عبارت جدیدتر مه‌دود آسمان شهر تبریز را گرفته و بسیاری شهروندان را خانه‌نشین کرده است.

خیابان‌های تبریز به خانه تکانی اساسی نیاز دارد

 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، با توجه به اینکه سخنان اخیر استاندار آذربایجان‌شرقی خواستار اجرای طرح ترافیک محدوده مرکزی شهر زودتر از موعد اعلام شده قبلی در خرداد ماه سال آینده شده است، یادآوری این مطلب را ضروری دانست که خیابان‌های تبریز به ویژه در محدوده شریان اصلی شهر سال‌های مدیدی است که بدون تغییر مانده و با توجه به افزایش چند برابری خودروهای موجود نیاز اساسی به خانه‌تکانی طبق بررسی‌های دقیق و مسئولانه و کارشناسی دارد.

روان‌سازی ترافیک در خیابان‌های یکطرفه، ایجاد مسیرهای موازی، حذف رفوژهای وسط خیابان‌ها و به جای آنها توسعه درختکاری و فضای سبز در کناره‌ها همچنین حفظ و نگهداری اصولی آنها، ممنوعیت هرگونه توقف خودروها در مسیرهای یکطرفه اصلی با حضور فعال ماموران راهنمایی و هدایت خودروها به پارکینگ یا خیابان‌های فرعی برای توقف و خط‌کشی کامل خیابان‌ها در کنار تعیین محل‌های عبور عابر پیاده از مواردی هستند که باید مورد توجه جدی قرار گیرند.

در شهر تبریز می‌توان مسیر خیابان امام حدفاصل میدان قونقا تا میدان شهید بهشتی و یا چهارراه آبرسان و همین طور مسیر چای‌کنار از شرق به غرب و خیابان جمهوری اسلامی را برای مسیرهای یکطرفه موازی در نظر گرفت.

همانطور که گفته شد اجرای طرح‌های اساسی همکاری همه جانبه و مسئولانه تمام ارگان‌های ذی‌ربط را می‌طلبد، چرا که منظور این است که کار مهمی را انجام بدهیم و از آن نتیجه بگیریم و الا روزمرگی و به قول خود جناب استاندار تشکیل جلسه و تنها گفتن و برخاستن دردی را دوا نمی‌کند.

سال‌هاست که برای اجرای هر طرح ترافیکی در تبریز، از راه‌اندازی متروی آن بهانه گرفته می‌شود که نتیجه‌اش همین می‌شود که امروز می‌بینیم. 

راه‌اندازی مترو مهم است ولی دلیل نمی‌شود به اینکه ما دست روی دست بگذاریم تا مترو تمام بشود البته یادآوری این نکته را نیز ضروری می‌دانیم که در رابطه با آلودگی هوای تبریز، تدارک و به کارگیری بنزین استاندارد در خودروها اعم از شخصی یا عمومی، نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری اعم از شخصی و عمومی همچنین اصلاح یا جلوگیری از فعالیت واحدهای بزرگ آلاینده هوا اهمیت بسیاری دارد.

در هر حال نظر به ضرورت و سلامتی انسان‌ها، امیدواریم هرچه زودتر تدابیر لازم در خصوص موارد ذکر شده اندیشیده شده و به اجرا درآید.

....................................

نگارنده: محمدحسن علملو

..................................

انتهای پیام/60001/ع40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول