اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر شیراز:

موانع فلزی تا زمان اجرای طرح ترافیک جمع‌آوری شود

نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در راستای رفع معضلات پیش آمده، سازمان ترافیک تا زمان اجرایی شدن طرح ترافیک و بررسی مجدد خطوط ویژه، نسبت به جمع‌آوری موانع فلزی ایجاد شده اقدام کند.

موانع فلزی تا زمان اجرای طرح ترافیک جمع‌آوری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سید احسان اصنافی عصر امروز در بیست و ششمین جلسه عادی شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: طرح ترافیک از طرح‌هایی بوده که پس از سال‌ها مطالعه و جلسات کارشناسی سرانجام در شورای سوم تصویب و سایر مراحل بنابر تصمیم شورای ترافیک استان، ابلاغ وزیر کشور و استاندار طی شده است.

وی افزود: در ادامه با تعیین زمان شروع طرح توسط وزیر کشور، تکالیف دستگاه‌های متولی نظیر شهرداری و معاونت حمل و نقل مشخص و به اجرای بخش‌های فیزیکی نظیر خط ویژه شروع شد حال آن که برخی دستگاه‌ها فرصت را برای بیان نواقص مناسب دیده و به جای عمل به تکالیف زبان به انتقاد گشوده‌اند.

اصنافی ادامه داد: در این مقطع زمانی از مسئولان و شورای ترافیک این استان به عنوان مرجع هماهنگی موضوع ترافیک شیراز مجدانه خواستار هستیم با بررسی مجدد طرح و مسائل مطرح شده، نسبت به رفع سردرگمی و دل‌نگرانی‌های مردم اقدام و شهرداری و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان مردم را از این تضاد رها کنند.

وی اضافه کرد: مناسب است همزمان با اجرای طرح با کاهش حجم وسایل سواری، میزان سفر با وسایل حمل و نقل عمومی افزایش یافته و متناسب با حجم این دو بخش، در مورد نیاز یا عدم نیاز به خط ویژه تصمیم‌گیری شود.

اصنافی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی 50 درصد حجم خیابان برای کمتر از 10 درصد حمل و نقل یعنی اتوبوس اختصاص یافته و از این رو پیشنهاد می‌شود تا زمان اجرایی شدن طرح ترافیک این نرده‌گذاری‌ها جمع‌آوری شود.

وی تصریح کرد: همان‌طور که در وضعیت ترافیکی شهر مشهود است و برخی مشاوران نیز اعلام کرده‌اند، ساعات اوج ترافیک در محدوده ساعات 9 تا 13 و 16 تا 20 است و به همین دلیل باید نسبت به اصلاح ساعات محدودیت اقدام شود.

این عضو شورا بیان کرد: ترافیک حاصل عواملی است که در درجه نخست باید نسبت به رفع آن اقدام و از آن جمله می‌توان به لزوم ساماندهی مدارس، مطب پزشکان و ادارات اشاره کرد که سرانه آنها در محدوده طرح چند برابر میانگین شهر است.

اصنافی با بیان این که طرح ترافیک مسکن است نه درمان قطعی، ابراز داشت: پتانسیل‌های موجود در محدوده طرح و تاثیر اجرای طرح بر آنها باید سنجیده شود چنانکه اماکن زیارتی، هتلداری و گردشگری، فضاهای تجاری و ... از آن جمله است.

وی با اشاره به ورود روزانه حدود 500 خودروی جدید به سطح شهر، افزود: حمل و نقل عمومی در سیاست‌های کلان ترافیکی از مهم‌ترین عوامل کاهش حجم تردد وسایل شخصی به محدوده‌های متراکم مرکزی است و در غیر این صورت ساخت پارکینگ به عنوان زیرساخت برای این تعداد خودرو غیر ممکن و هیچ گاه سرعت ساخت پارکینگ با سرعت تولید و شماره‌گذاری خودرو برابر نمی‌شود.

انتهای پیام/2448/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول