اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی فارس:

دوربین‌های نظارتی طرح محدوده ترافیک شیراز در اختیار پلیس نیست

فرمانده انتظامی فارس گفت: هیچ دوربین نظارتی طرح محدوده ترافیک شیراز در اختیار پلیس قرار داده نشده است.

دوربین‌های نظارتی طرح محدوده ترافیک شیراز در اختیار پلیس نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سردار سرتیپ سیروس سجادیان بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات موجود در محدوده ترافیک شیراز، اظهار داشت: یکی از این مشکلات نبود ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس مناسب است.

فرمانده انتظامی فارس با بیان اینکه نرده‌های ایجاد شده در خیابان انقلاب، باید هرچه سریع‌تر جمع‌آوری شود، گفت: اگر پیش‌بینی مناسب برای ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس انجام شود، وضعیت ترافیک شهر بهتر از وضع موجود می‌شود.

وی با بیان اینکه پلیس امکان انجام تبلیغات و آموزش از طریق رسانه ملی در مورد طرح ترافیک را نیافت، گفت: ما با ایجاد خط ویژه به هیچ عنوان مخالف نبوده و نیستیم،‌ حتی اعتقاد داریم این خطوط باید در سراسر شهر ایجاد شود، اما‌ با نرده‌کشی شهر مخالف هستیم.

سجادیان با بیان اینکه طرح محدوده ترافیک باید گام به‌ گام اجرایی شود، ابراز داشت: اجرای مرحله ارشادی طرح ترافیک بسیاری از مشکلات را مشخص کرد و در این راستا با تدبیر مسئولان ارشد این استان، از ادامه روندی که طرح ترافیک داشت طی می‌کرد، پیشگیری شد.

وی با بیان اینکه رونوشتی از آنچه با عنوان طرح ترافیک به تصویب رسیده است در اختیار پلیس قرار ندارد، گفت: ما تنها نامه‌ها و مکاتبات اداری انجام شده را در اختیار داریم.

سجادیان در مورد پشت پرده‌های این طرح نیز گفت: بسیاری مسائل هست که نه می‌توان و نه باید گفت، مگر لازم باشد، به‌عنوان مثال اگر محدودیت زوج و فرد اعمال شود، آیا آنانکه توان مالی مناسبی دارند نمی‌توانند با خریدن دو اتومبیل با پلاک‌های مختلف، در تمام روزها در شهر تردد کنند.

وی اضافه کرد: فروش مجوز برای تردد به معنای اجازه دادن به افراد متمکن و محدود کردن دیگران برای تردد در محدوده ترافیکی شهر است.

فرمانده انتظامی فارس بیان کرد: محدودیت ترافیکی را می‌توان بدون ایجاد حصارهای فلزی و نرده‌کشی شهر نیز اجرا کرد و باید به ‌جای نرده‌های زرد‌رنگ، از خطوط زرد‌رنگ با حفظ کرامت انسانی و توجه به فرهنگ ترافیکی مردم استفاده کنیم.

سجادیان ایجاد موانع در شهر را موجب نازیبا شدن ظاهر شیراز دانست و گفت: در برخی نقاط موانع و نیوجرسی‌هایی به‌کار رفته که گاه یک منطقه نظامی را در نظر مجسم می‌کند.

فرمانده انتظامی فارس گفت: هیچ دوربینی با عنوان دوربین نظارتی طرح محدوده ترافیک در شهر در اختیار پلیس قرار ندارد، و آنچه را معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری عنوان کرده است، دوربین‌های کنترل ترافیک بوده و کارآیی در این طرح ندارد.

وی ابراز داشت: قرار است محدودیت ترافیکی را اجرایی کنیم و این طرح می‌تواند با رضایت کامل مردم و بدون دریافت ریالی وجه به‌شکل مستقیم از شهروندان در سطحی مناسب اجرایی شود.

سجادیان تامین امنیت و ارتقای شاخص آرامش جامعه را مهمترین اصل در اجرای طرح‌های مختلف دانست و گفت: حوزه ترافیکی شهر شیراز بیشتر نیازمند مدیریت است تا امکانات و ابزار، و فرماندهی انتظامی فارس نیز آمادگی دارد با استفاده از نظرات کارشناسان ترافیک در این استان و کشور، الحاقیه‌ای برای طرح محدوده ترافیک شیراز تهیه کند که کمترین تنش و بیشترین آسایش را در پی داشته باشد.

وی با اشاره به مطالب طرح شده در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: من پیشنهاد می‌دهم که در یک جلسه فرمانده انتظامی فارس، اعضای شورای شهر و شهردار محترم در حضور خبرنگاران، موضوعات را مطرح کنند، و جای آن بود که شورای شهر در جلساتی که موضوع طرح ترافیک مطرح می‌شود،‌ از کارشناسان پلیس نیز دعوت کند.

فرمانده انتظامی فارس گفت: اگر منظور از محدودیت تعیین حدود باشد، صحیح است اما اگر منظور ممنوعیت باشد، صحیح نیست، و ما نمی‌توانیم ممنوعیتی ایجاد کنیم، که کمکی نمی‌کند.

سجادیان گفت: نخستین گام مهم در راستای اجرای طرح‌های بزرگی مانند طرح محدوده ترافیک،‌ تبلیغ و اطلاع‌رسانی کافی توسط کارشناسان است، و هزینه این اطلاع‌رسانی نیز بر عهده پلیس نیست، ما می‌خواهیم فرهنگ‌سازی کنیم و در این زمینه‌ها بدون هیچ چشم‌داشتی شبانه‌روز در خدمت مردم هستیم.

انتهای پیام/‌2448/ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول