اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس:

فاصله گرفتن از اخلاق و زندگی پیامبر گمشده زمان است

استاندار فارس گفت: فاصله گرفتن از اخلاق، زندگی و سیره پیامبر اسلام و ائمه اطهار گمشده زمان است که نیاز به توجه جدی و بازنگری در تمام شئون زندگی دارد.

فاصله گرفتن از اخلاق و زندگی پیامبر گمشده زمان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد احمدی بعد از ظهر امروز در همایش سه‌ روزه بین‌المللی سیره نبوی در طب اظهار داشت: پایبندی نداشتن به ارزش‌های دینی و اسلامی از جمله حلقه‌های مفقوده جامعه محسوب می‌شود که مورد غفلت قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه خاستگاه طب در دنیا مربوط به 5 هزار و 900 سال پیش است، افزود: زمانی که نهضت ترجمه در کشورهای اسلامی ورود پیدا کرد کتاب‌ها و تالیف‌های بسیاری از دانشمندان مانند ابوعلی سینا و رازی به زبان‌های زنده دنیا ترجمه و چاپ شد.

استاندار فارس تصریح کرد: پیشوایان دینی علم و دانش پزشکی در قالب منشا الهی و اخلاقی را برای درمان بسیاری از بیماری‌های روحی، روانی و جسمی مورد استفاده قرار داده‌اند.

احمدی بیان داشت: مهم‌ترین رویکرد علم طب، رسیدن به سلامت جسم است که در این مورد حضرت علی(ع) می‌فرماید لذت زندگی با داشتن سلامت میسر می‌شود.

وی اضافه کرد: بزرگان و دانشمندان، علم پزشکی را سرآمد تمام دانش‌های بشری می‌دانند، اما بسیاری از جوامع جهانی از این علم به عنوان تجارت بهره‌برداری می‌کنند.

استاندار فارس ابراز داشت: احساس مسئولیت، پاکدامنی، عفاف، تلاش برای تجویز داروهای طبیعی، حفظ اسرار بیمار و جلوگیری از طبابت افراد غیرمتخصص در دستور کار و سرلوحه جامعه پزشکی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

در این جلسه از تمبر همایش بین‌المللی سیره نبوی در طب با حضور اساتید و شرکت‌کنندگان رونمایی شد.

انتهای پیام/2448/ق20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول