اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگاه کیفری کرمان خبر داد

توهین و افترا مهمترین جرائم مطبوعاتی در کرمان

رئیس دادگاه کیفری استان کرمان گفت: توهین، افترا و نشر اکاذیب بیشترین جرایم مطبوعات در کرمان را تشکیل می‌دهند.

توهین و افترا مهمترین جرائم مطبوعاتی در کرمان

مصطفی بنده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: در فرآیند رسیدگی به جرایم مطبوعاتی، هیئت منصفه نقشی واسطه‌ای و ملایم‌کننده فضای رسیدگی را بر عهده دارد که باید نقش خود را خوب ایفا کرده و فضای دادگاه و رسیدگی را برای هر مطبوعه یا صاحب قلمی که به هر شکل عمدی یا سهوی خطایی را مرتکب شده، تلطیف کند.

وی تصریح کرد: صاحبان قلم و اندیشه دارای شأن و منزلت اجتماعی زیادی هستند که باید تا آنجا که ممکن است در مقام داوری به این منزلت خاص توجه شود و البته انتظار می‌رود که دست‌اندرکاران مطبوعات نیز در مقابل متوجه و منزلت رفیع خود باشند و در امر اطلاع‌رسانی از عناد و ترویج اندیشه‌های غلط خودداری کنند.

رئیس دادگاه کیفری استان کرمان رعایت موازین و پایبندی به ارزش‌ها و ایدئولوژی اسلامی را از مدیران رسانه‌ها خواستار شد و اظهار داشت: مطبوعات نباید از رأفت اسلامی حاکم در جامعه سوء‌استفاده کنند.

بنده با بیان این مطلب که توهین، افترا و نشر اکاذیب بیشترین جرایم مطبوعات را تشکیل می‌دهند، ابراز داشت: در توهین و افترا باید شاکی خصوصی حضور داشته باشد تا عنصر جرم شکل گرفته و مستندات کامل شود البته به جز زمانی که توهین به فرد یا شخصیت حقوقی دارای حرمت شرعی باشد.

وی اذعان داشت: در نشر اکاذیب چنانچه متضرر دارای شخصیت حقوقی باشد، نیازی به شاکی خصوصی نیست و دفتر حقوقی نیز می‌تواند از جانب دستگاه متبوع خود یا مدیر یا کارکنان شکایت را مطرح و پیگیری کند.

انتهای پیام/2446/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول