اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست همدان مطرح کرد

ضرورت تشکیل مجمع خیرین محیط زیست در کشور

مدیرکل محیط زیست استان همدان بر ضرورت تشکیل مجمع خیرین محیط زیست در کشور تأکید کرد.

ضرورت تشکیل مجمع خیرین محیط زیست در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، قربانعلی محمدپور پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از فعالان عرصه محیط زیست اظهار کرد: امروزه داشتن یک محیط زیست سالم حق شهروندی و جزو مطالبات عمومی است.

وی افزود: سازمان محیط زیست به عنوان یک دستگاه نظارتی و حاکمیتی با یاری دیگر فعالان این عرصه تلاش می‌کند تا حقوق افراد در این زمینه نادیده گرفته نشود.

مدیرکل محیط زیست همدان با اشاره به اصل 50 قانون اساسی که حفاظت و حمایت از محیط زیست را وظیفه عمومی می‌داند، گفت: با توجه به این مهم باید نگاه و رویکرد جدیدی نسبت به مقوله محیط زیست داشته باشیم.

وی یادآور شد: برای دستیابی به اهداف و حضوری پویا و فعال در این عرصه حفاظت از محیط زیست باید حفاظت مشارکتی باشد.

محمدپور با بیان اینکه بحث حفاظت مشارکتی نیازمند ورود فعال مجمع خیرین است، افزود: جای مجمع خیرین محیط زیست در کشور خالی است.

وی ادامه داد: محیط زیست بدون مشارکت مردم و ذینفعان و مردم بدون محیط زیست معنا نداشته و نمی‌توانند به اهداف پیش‌بینی شده برسند.

مدیرکل محیط زیست همدان گفت:‌ امید است با مشتری‌مداری، بررسی تهدیدات، تمهیدات و نقاط ضعف و قوت و پیدا کردن عوامل کلیدی در راستای پیشبرد اهداف بلندمدت در استفاده مطلوب از منابع و محیط زیست گام برداریم.

وی با اشاره به تأکیدات دین اسلام در حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی یادآور شد: در هیچ یک از ادیان به مانند اسلام بر این مهم تأکید نشده و با تکیه بر این پشتوانه دینی تمام فعالان این عرصه جان خود را در طبق اخلاص گذاشته‌اند.

محمدپور با بیان اینکه نقش محیط زیست در اقتصاد و دیگر عرصه‌ها بر کسی پوشیده نیست، ابراز داشت: امروزه مشکلات محیط زیستی در کشور بسیار پررنگ‌تر خود را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به ضرورت توسعه و ترقی، اشتغالزایی و طرح‌های مختلف اقتصادی برای پیشرفت کشور تأکید کرد:‌ در اجرای تمام این امور باید به محیط زیست نیز توجه ویژه داشت تا محیط زیست قربانی توسعه نشود.

مدیرکل محیط زیست همدان با اشاره به بحث آلودگی هوا و ضرورت در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای کنترل این امر بیان داشت: باید در این راستا برای واحدهای صنعتی و تولیدی و استقرار آنها در مکان‌های مناسب مشاوره‌های ‌لازم ارائه شود تا واحدهای صنعتی و تولیدی در کنار فعالیت و بهره‌برداری خود کمترین میزان آلودگی را داشته باشند.

وی با اشاره به نگاه ویژه دولت به مقوله محیط زیست ادامه داد: بعد از تشکیل دولت برای نخستین بار در تاریخ ایران دولتمردان در زمینه حفاظت از محیط زیست هم‌قسم شده و سوگند خوردند.

محمدپور اضافه کرد: بحث شورای محیط زیست که مغفول مانده بود بعد از هفت سال در دولت جدید مجدداً در دستور کار قرار گرفت و پیگیری شد.

وی تصریح کرد: ‌امید است مدیران اجرایی استان و مسئولان واحدهای صنعتی و... نیز در اجرای آیین‌نامه ماده 190 قانون برنامه پنجم توسعه کشور و مدیریت سبز در استان یاریگر اداره کل محیط زیست استان باشند.

مدیرکل محیط زیست همدان ابراز داشت: بحث آلودگی هوا امروزه از معضلات اساسی کشور به ویژه در کلان‌شهرها است و نگاه محیط زیست استان به این امر آینده‌نگری است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تأکید محیط زیست در زمینه اجرای دقیق برنامه‌های سازمان برای مواجه نشدن با مشکلات اساسی در آینده‌ای نه چندان دور است.

انتهای پیام/89006/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول