اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان:

محیط زیست در مسیر توسعه نباید فدای صنعت شود

استاندار کردستان گفت: در مسیر توسعه نباید محیط زیست را فدای صنعت کنیم.

محیط زیست در مسیر توسعه نباید فدای صنعت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عبدالمحمد زاهدی امروز در نشست تحلیل وضعیت هوای کردستان که در سالن شهدای محیط‌بان اداره‌کل محیط زیست استان برگزار شد، اظهار کرد: بحران زیست محیطی امروز یکی از مهمترین مسائل مورد توجه جامعه جهانی است.

وی بیان داشت: در اکثر نشست‌های بین‌المللی بندها و مصوباتی در خصوص حفاظت محیط زیست به تصویب می‌رسد که بر این اساس همه کشورها موظف به تلاش در رابطه با حفاظت از محیط زیست می‌شوند.

وی تصریح کرد: متاسفانه تاکنون همتی برای حل بحران زیست محیطی در عرصه جهانی به وجود نیامده و یا اگر هم اقداماتی در این راستا صورت گرفته کارایی لازم را نداشته است.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: عرصه‌های طبیعی اعم از زمین، گونه‌های گیاهی و جانوری همدیگر را در چرخه‌ای تکمیل می‌کنند که دخالت‌های غیر فنی و زیاده‌خواهی‌های بشر آسیب‌های زیادی به این عرصه‌ها وارد کرده است.

زاهدی عنوان کرد: در ایران اسلامی هم محیط زیست فدای حرکت به سمت صنعتی شدن شده است و اگر وضعیت به همین منوال پیش‌ رود شاهد صدمات جبران ناپذیری خواهیم بود.

وی ادامه داد: متاسفانه در کشور ما به دلیل عدم مطالعه دقیق در خصوص میزان گسترش شهرها شاهد وجود واحدهای صنعتی بزرگ در بافت مسکونی تعدادی از شهرها هستیم.

وی با بیان اینکه توسعه کردستان با حضور سرمایه‌گذاران خصوصی در بخش صنعت امکان پذیر است، تصریح کرد: در مسیر توسعه باید دقت شود که محیط زیست فدای صنعت نشود.

استاندار کردستان به بیان راهکارهایی برای مقابله با بحران‌های زیست محیطی پرداخت و اظهار داشت: ایجاد احساس مالکیت نسبت به محیط زیست در مردم از مهمترین راهکارها برای حفاظت از محیط زیست به شمار می‌آید.

زاهدی بر ایجاد و تقویت سازمان‌های مردم نهاد در عرصه محیط زیست تاکید کرد و بیان داشت: علاوه بر ایجاد سازمان‌های مردم نهاد کارگروه مهار آلودگی هوا نیز در استان باید تشکیل شود.

وی خاطرنشان کرد: برای مقابله با گرد و غبار‌های عراقی که هر سال کشور و به ویژه استان را در برمی‌گیرد باید برنامه‌ریزی و اقدامات اساسی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: افزایش فضای سبز باید در دستور کار مسئولان ذی‌‌ربط قرار گیرد تا محیط زندگی برای کردستانی‌ها قابل تحمل‌تر و زیبایی و شادابی طبیعت استان هم حفظ شود.

انتهای پیام/79003/صا30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول