اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خوی خبر داد

وجود 596 بی‌سواد و بازمانده از تحصیل در شهرستان خوی

فرماندار خوی گفت: 596 بی‌سواد و بازمانده از تحصیل در شهرها و روستاهای خوی وجود دارد.

وجود 596 بی‌سواد و بازمانده از تحصیل در شهرستان خوی

غلامحسین عماری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: سوادآموزی به عنوان ابزاری ضروری و مهم برای تحقق اهداف توسعه و عمران کشور تلقی می‌شود.

وی با اشاره به تعداد مربیان نهضت سوادآموزی در شهرستان خوی، افزود: تعداد آموزش دهندگان فرد به فرد در شهرستان خوی حدود 900 نفر است.

عماری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این شهرستان از تراکم جمعیتی نسبتا زیادی برخوردار است، میزان افراد بی‌سواد شهری و روستایی 596 نفر است که هر یک به دلایلی از تحصیل بازمانده‌اند.

فرماندار خوی با تاکید بر ریشه‌کن سازی بی‌سوادی در این شهرستان، تصریح کرد: گروه‌های سنی متشکل بی‌سوادی در شهرستان خوی از 10 تا 49 سال به بالا است.

وی اظهار داشت: بیش‌ترین گروه بی‌سوادی در شهرستان خوی را افراد 35 سال به بالا تشکیل می‌دهند که هر کدام از این افراد در این محدوده سنی صاحب شغل و حرفه‌ای هستند.

عماری خاطرنشان کرد: ریشه‌کن سازی بی‌سوادی در صورت همکاری تمام ادارات و سازمان‌های موثر در این امر طبق مصوبات شورای راهبردی سوادآموزی شهرستان امکان‌پذیر خواهد بود.

انتهای پیام/61007/صا20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول