اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مرودشت:

دستیابی به کرسی‌های برتر علمی با مهار بی‌سوادی در کشور محقق می‌شود

فرماندار مرودشت گفت: یکی از راه‌های دستیابی به کرسی‌های برتر علمی، مهار بی‌سوادی در کشور است .

دستیابی به کرسی‌های برتر علمی با مهار بی‌سوادی در کشور محقق می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری مرودشت، سید یدالله حسینی در یک‌صد و چهل و ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش که با حضور اعضای آن در سالن جلسات اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد، از جمله معضلات آموزشی و پژوهشی را کاربردی نشدن یافته‌های علمی عنوان کرد و اظهار داشت: از جمله مشکلات پیش روی جهان سوم به ویژه کشور ما که قصد برداشتن گام‌های اساسی در سیادت علم را دارد مقوله تبدیل علم به محصول است که روند کندی را طی می‌کند، از این رو برای رسیدن به نقطه تعالی در این زمینه باید فعالیت‌های علمی و پژوهشی شتاب بیشتری به خود گیرد.

وی یکی از راهکارهای موفقیت در حوزه علم و فناوری را تبدیل شاخصه به رفتار عنوان کرد و افزود: ارائه ایده و بیان مسائل علمی کاربردی می‌تواند منجر به ایجاد زمینه افق‌های روشن در سند چشم‌انداز شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: تحقق فتح قله‌های علمی و دستیابی به سند چشم‌انداز 1404 در حوزه علم و فناوری مشروط به نهادینه شدن فرهنگ پژوهش بین جوانان و دانشجویان آینده‌ساز جامعه و به‌کارگیری دانش‌های پژوهش‌محور و فناوری‌های نوین توسط آنان است.

فرماندار مرودشت با اشاره به اینکه باید در پیش‌نیازهای جامعه و کارکردهای آموزشی منطقه توازن ایجاد شود گفت: روح پژوهش و تحقیق به عنوان یک هدف غالب آموزشی باید جزو دغدغه اصلی سیاست‌گذاران نظام آموزشی باشد زیرا همچنان در حوزه تئوریک و ارائه مقاله و تولید علم و نرم‌افزار جایگاه رفیعی داریم اما در تبدیل به محصول باید شتاب را بیشتر کنیم.

وی تصریح کرد: عملکرد و کارکرد معاونت‌های پژوهشی در آموزش و پرورش تنها نباید اداری و تشکیلاتی باشد چراکه فعالیت‌های پژوهشی در کنار تلاش‌های آموزشی یکی از اهداف بسیار مهم آموزش و پرورش است که باید مورد توجه قرار گیرد، و زمانی می‌توانیم به کارکردهای اصلی در نظام آموزشی برسیم که با جهت‌گیری‌های تربیت‌محور مدارس ما نقش کارگاه‌های آموزشی و فناورانه داشته باشد.

حسینی اضافه کرد: وظیفه دبیران و معلمان در این میان بسیار مهم و حساس است چراکه می‌توانند علاوه بر فعالیت‌های تحقیقاتی روح و انگیزه تحقیق و روش‌های درست پژوهش را میان دانش‌آموزان نهادینه کنند.

وی در پایان از بی‌سوادی به عنوان یک بیماری فرهنگی یاد کرد و بیان داشت: یکی از راه‌های دستیابی به کرسی‌های برتر علمی، مهار بی‌سوادی در کشور است که به نوبه خود می‌تواند بسیاری از معضلات اجتماعی را از بین ببرد.

در این جلسه با لوح سپاس از ناهید رمضانی که موفق به کسب عنوان رتبه نخست کشوری با ارائه موضوع «چگونه وزن دانش‌آموزان چاق را کم کنیم» تجلیل شد.

انتهای پیام/2448/ط/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول