اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:

اتاق‌‌ فکر در ‌ادارات آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی تشکیل شد‌

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: تشکیل اتاق‌های فکر در سطح اداره کل و ادارات آموزش و پرورش استان برای ایجاد هماهنگی و رسیدن به افق‌های روشن در سطح استان به شکل جدی انجام پذیرفته است.

اتاق‌‌ فکر در ‌ادارات آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی تشکیل شد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جعفر پاشایی امشب در نشست شورای آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: در دولت جدید اقداماتی که در حوزه آموزش و پرورش اتفاق افتاده در رأس مجموعه آموزش و پرورش وزیری منصوب شده که قطعا تحولات آموزش و پرورش را به سوی افق‌های روشن رهنمون خواهند کرد.

وی افزود: با اقدامات آموزش و پرورش دو رویکرد، استفاده حداکثری از امکانات و منابع موجود چه منابع مادی چه منابع انسانی و ایجاد امکانات و ظرفیت‌های جدید برای رسیدن به اهداف آموزش و پرورش مثل جلب مشارکت‌های همه جانبه مردم معلمان و دانش‌آموزان و اولیا در حوزه تعلیم و تربیت عملی می‌شود.

وی با اشاره به اولویت‌های اعلامی از سوی آموزش و پرورش برای سال 93، اضافه کرد: آموزش و پرورش استان برای ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی، عملیاتی کردن بودجه آموزش و پرورش، ارتقای کیفیت مدیریت آموزشگاهی و توسعه مشارکت‌های همه‌جانبه، برنامه‌هایی را انجام داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به مطالبات ریاست جمهوری مبنی بر اجرای زنگ انشاء و زنگ کتابخوانی و زنگ گفت‌و‌گو گفت: این موضوعات به شدت از سوی آموزش و پرورش پیگیری می‌شود و در این زمینه نکاتی نیز انجام گرفته است.

وی ادامه داد: برای این سیاست‌ها، استفاده حداکثری از امکانات و منابع موجود و عملیاتی کردن بودجه مطرح شده است.

پاشایی افزود: تشکیل اتاق‌های فکر در سطح اداره کل و ادارات آموزش و پرورش استان برای ایجاد هماهنگی و رسیدن به افق‌های روشن در سطح استان به شکل جدی انجام پذیرفته است.

وی بیان کرد: همچنین از دیگر برنامه‌های آتی این اداره کل را ایجاد و راه‌اندازی دبیرخانه دایمی برای اجرایی و عملی کردن اولویت‌های آموزش و پرورش و مطالبات رئیس جمهوری و نظرسنجی و رفع موانع و اشکالات طرح‌های در حال اجرا، عنوان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی خاطر نشان کرد: سیاست وزارت آموزش و پرورش دولت تدبیر و امید بر اجرای طرح‌های جدید نیست بلکه هدف رفع گره‌های پیدا و پنهان آموزش و پرورش و طرح‌های اجرا شده است.

وی ادامه داد: اگر مشکلات به وجود آمده در سطح وزارتخانه باشد به تهران منعکس می‌شود و اگر در سطح استان و اختیارات آموزش و پرورش استان باشد رفع و در غیر این صورت به شورای آموزش و پرورش استان منعکس می‌شود.

پاشایی همچنین تقاضا و برنامه‌ریزی به منظور کیفیت‌گرایی و کیفیت‌بخشی در امور و فعالیت‌های آموزش و پرورش را از دیگر برنامه‌های این اداره کل عنوان کرد و افزود: به شدت پیگیر نهضت کیفیت و ارتقای بهره‌وری و توانمندسازی در حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش در کنار کمیت، هستیم تا از نهضت کمیت به نهضت کیفیت‌گرایی بپردازیم.

انتهای پیام/60001/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول