اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه بقیة‌الله(عج) شیراز:

فتنه شخص نیست، جریان است

مدیر عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه بقیة‌الله(عج) شیراز گفت: برای فهم دقیق فتنه نباید آن را در اشخاص خلاصه کرد؛ بلکه آن را باید با کلیت خود و در قالب یک جریان به تحلیل نشست.

فتنه شخص نیست، جریان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سرگرد مجید وامق سه‌شنبه‌شب در حاشیه همایش تربیت و تعالی ناحیه‌ای که با حضور فرماندهان و مدیران بسیج خواهران این شهرستان برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این همایش با هدف ارتقای سطح بینش اعتقادی و بصیرتی سیاسی فرماندهان و مدیران بسیج و عناصر نمایندگی در دوره خواهران و برادران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این دوره‌ها در راستای مقابله با جنگ نرم دشمن در دستورکار قرار گرفته است و اعتقاد داریم گردهمایی‌های سیاسی و نشست‌های بصیرتی باید به طور مستمر برگزار و سیاست‌های دشمن واکاوی شود.

مدیر عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه بقیة‌الله(عج) شیراز خاطرنشان کرد: از سری برنامه‌های امسال، این نخستین دوره در حال برگزاری است که در شورای تربیت و تعالی ناحیه‌ای مصوب و مقرر شد یکم و دوم بهمن ماه برگزار شود.

وامق اضافه کرد: این دوره‌ها در چهار موضوع اخلاق، عقاید، تربیت و سیاست در قالب گردهمایی‌های سیاسی با محوریت تداوم آموزش در حوزه‌های مقاومت و مباحث اخلاقی، اعتقادی و بصیرتی در قالب نشست‌های پژوهشی معرفتی (طرح ابرار) ویژه شورای حوزه و فرماندهان پایگاه‌ها برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: فرماندهان پایگاه‌های مقاومت، شورای حوزه، ارکان و عناصر گردان و عناصر نمایندگی در این دوره حضور دارند.

مدیر عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه بقیة‌الله(عج) شیراز بیان کرد: باید توجه کنیم که فتنه شخص نیست؛ بلکه جریان است و برای زدودن باقی‌مانده‌های اندک تردید در بدنه این جریان آن کسانی که در راس فتنه بودند باید از مردم عذرخواهی کنند.

به گفته وامق، فتنه اکنون امری نیست که در آن ابهام و تردیدی باشد و به طور کامل مشخص شده که ماهیت فتنه از کجا ریشه گرفته است.

مسئول آموزش عقیدتی سپاه ناحیه بقیة‌الله شیراز با اشاره به برخی سخنان که در راستای کوچک شمردن جرم سران فتنه طرح می‌شود، تصریح کرد: برخی خساراتی که در فتنه به اصل نظام وارد شد جبران‌ناپذیر است و از این نظر اذهان عمومی نمی‌پذیرد که افراد در راس فتنه بدون عذرخواهی به جامعه بازگردند.

وی متذکر شد: خساراتی که در سال 88 از ناحیه فتنه متوجه نظام شد می‌توانست بسیار بیشتر از آنچه هست، باشد، اما آن ایام اگر یک خوبی داشت جدا کردن صف حق و باطل و بیرون آمدن چهره فتنه‌گران از پشت نقاب بود.

مدیر عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه بقیة‌الله(عج) شیراز ابراز داشت: بسیاری از مردم در جریان فتنه حقایق را نمی‌دانستند و زمانی که قضایا روشن شد صف خود را از فتنه‌گران جدا کردند.

وامق افزود: خارج شدن سران فتنه از حصر بدون محاکمه و عذرخواهی از مردم ممکن نیست و این‌ها باید اعتراف کنند که ما فریب خوردیم و آنچه انجام دادیم از سوی بیگانگان طراحی شده بود.

وی اذعان داشت: حماسه 9 دی مهر محکمی بر قلب و دهان این یاوه‌گویان کوبید و به واقع معجزه‌ای بود که از تعلقات مذهبی، اعتقادی و ولایی مردم ایران نشات گرفت.

به گفته مدیر عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه بقیة‌الله(عج) شیراز، مردم ایران هر چیز را که از دست بدهند حاضر نیستند از سر اعتقادات خود بگذرند.

وامق در پایان یادآور شد: در این زمینه تدبیر مقام معظم رهبری حرف اول و آخر را می‌زند و هر چه ایشان تصمیم‌گیری کنند به طور قطع به مصلحت کشور است و همگان باید اطاعت کنند.

به گزارش فارس، در حاشیه این همایش از برگزاری 16 برنامه در سطح سپاه بقیة‌الله و 358 برنامه در سطح پایگاه‌ها و حوزه‌های سپاه بقیة‌الله در دهه فجر انقلاب خبر داده شد.

انتهای پیام/2448/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول