اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

تکفیری‌ها فتنه‌ای بزرگ برای جهان اسلام و عامل اختلاف هستند

امام جمعه قم جریان تکفیری را یکی از خطرات مهم برای مسلمانان دانست و گفت: آنها یکی از بلاها و فتنه‌های دوران هستند که به تحریک استکبار و صهیونیست‌ها تشکیل شده‌اند.

تکفیری‌ها فتنه‌ای بزرگ برای جهان اسلام و عامل اختلاف هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی امروز در خطبه نخست نماز جمعه قم در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به آیاتی از قرآن در مورد قرض‌الحسنه، اظهار داشت: در قرض‌الحسنه‌ برکات فراوانی نهفته از جمله اینکه آن مالی که قرض داده شده چند برابر می‌شود و اجر و ثواب فراوانی هم برای آن منظور خواهد شد.

وی افزود: از دیگر برکات قرض‌الحسنه می‌توان به بخشیده شدن گناهان اشاره کرد چون خداوند به دلیل کارهای نیکو و ثواب گناهان بندگانش را می‌بخشد.

امام جمعه قم قرض‌الحسنه را دارای جایگاه معنوی بالایی دانست و خاطرنشان کرد: قرض دادن به دیگران باید با نیت خالص، دور از ریاکاری، با هدف قرب خداوند و بدون منت باشد تا قرض‌الحسنه بر آن صدق کند و در این صورت برکات یاد شده نصیب فرد قرض‌دهنده خواهد شد.

وی در خطبه دوم با اشاره به شیوه دعایی که برخی اشخاص دارند، گفت: اینکه خطاب به امام زمان(عج) گفته می‌شود یک نگاه به ما بینداز صحیح نیست زیرا ایشان همواره به شیعیان خویش توجه دارند و نباید ایشان را قسم داد که چنین کاری انجام دهند؛ همین که مسلمانان وظایف دینی خود را انجام دهند و امر به معروف و نهی از منکر را احیا کنند موجب برکات بیشتر برای جامعه خواهد شد.

سعیدی 27 دی ماه سالروز شهادت شهید نواب صفوی و برخی دیگر از جمعیت فدائیان اسلام را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: این شهدا از جمله سابقون هستند و زمانی که کمتر کسی به مبارزه فکر می‌کرد جان خود را فدا کردند تا اسلام زنده بماند.

تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) با اشاره به سالروز میلاد نبی مکرم اسلام(ص) و امام صادق(ع) و نیز هفته وحدت عنوان داشت: مسلمانان به شکرانه میلاد این دو بزرگوار طی این هفته به جشن و شادی می‌پردازند؛ کسانی که می‌خواهند سیره ائمه اطهار(ع) را بیان کنند باید این کار را به صورت جامع انجام دهند وگرنه ممکن است مطالبی متناقض بیان شود زیرا اقتضائات و شرایط در هر موقعیتی تفاوت می‌کند و اگر این شرایط متفاوت بیان نشود ممکن است بازتاب بدی داشته باشد.

وی با بیان اینکه حضرت محمد(ص) بالاترین انسان‌ها از نظر جایگاه معنوی در نزد خداوند هستند، گفت: با این حال ایشان تواضع و مهربانی بسیار زیادی داشتند و خداوند از ایشان به رحمتی برای عالمیان یاد کرده است؛ برخوردی که امروز برخی اشخاص در زمینه سیاست و مسائل اجتماعی با دوستان خود دارند پیامبر اکرم(ص) حتی با دشمنانشان هم نداشتند.

سعیدی اختلاف میان مسلمانان را بزرگ‌ترین خطر تهدیدکننده جهان اسلام دانست و تصریح کرد: فقط مکتب اسلام ناب محمدی(ص) پذیرفته است و مکاتب دیگری با عناوینی همچون ایرانیت، عربیت و ... وجود ندارد.

امام جمعه قم جریان تکفیری را یکی از خطرات مهم برای مسلمانان دانست و گفت: آنها همه انسان‌ها را مشرک و باطل می‌دانند ولی خود را مومن تلقی می‌کنند و در عین حال تمام محرمات را برای خود حلال کرده‌اند؛ تکفیری‌ها یکی از بلاها و فتنه‌های دوران هستند که به تحریک استکبار و صهیونیست‌ها تشکیل شده‌اند.

وی با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) خاطرنشان کرد: هیچ قومی از طریق اختلاف و تفرقه به خیر و نیکی نرسیده‌ و امروز همین مسئله باید مورد توجه ما باشد.

سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع شهردار و اعضای شورای شهر تهران اشاره کرد و افزود: تکیه بر علم و درایت، روحیه جهادی و نیت خالصانه از جمله محورهای سخنان ایشان در زمینه موفقیت مدیریت شهری است.

خطیب جمعه قم اجرایی شدن توافقنامه هسته‌ای را مورد توجه قرار داد و عنوان داشت: دستیابی به این توافق در مسیری دشوار حاصل شده و رئیس جمهور هم گفته است این توافق سر فرود آوردن شرق و غرب در برابر ملت ایران است.

تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) با اشاره به اعتراض آمریکا نسبت به حضور وزیر امور خارجه ایران بر سر مزار شهید عماد مغنیه تصریح کرد: ملت ما هم در پاسخ به این دخالت آمریکایی‌ها همان شعار همیشگی خود را سر خواهند داد.

وی ادامه داد: دیکتاتور بزرگ صهیونیست، شارون که پس از هشت سال کما مرده است باید عبرت دیگر دیکتاتورها باشد؛ آنها بدانند که جهانیان از مرگ چنین انسانی شادی می‌کنند و تنها چند نفر شیطان‌صفت مانند خودشان به صورت صوری اظهار ناراحتی خواهند کرد.

انتهای پیام/78004/ی40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول