اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه خواهران کرمانشاه:

تزلزل خانواده‌ها زیانبارترین نتیجه بدحجابی است/ حجاب نگرش فطری و هویت حقیقی زن است

استاد حوزه علمیه خواهران کرمانشاه گفت: تزلزل خانواده‌ها زیانبارترین نتیجه بدحجابی است.

تزلزل خانواده‌ها زیانبارترین نتیجه بدحجابی است/ حجاب نگرش فطری و هویت حقیقی زن است

به گزارش خبرگزاری فارس از کامیاران، فرزانه امیری امشب در جلسه عفاف و حجاب شهرستان کامیاران اظهار داشت: به بحث حجاب و عفاف و حیا به صراحت در آیات متعدد قرآن کریم اشاره شده و حدود و آثار و کارکردهای آن بیان شده است.

وی ادامه داد: حجاب از نظر دین مبین اسلام نگرشی فطری و هویت حقیقی زن در تمامی ابعاد وجودی یک زن است و البته باید بدانیم حجاب مختص زن نیست بلکه مردها هم باید در رعایت آن دقت کنند.

استاد حوزه علمیه خواهران کرمانشاه خاطرنشان کرد: چه بسا امام حسین(ع) لباس تنگ را لباسی پست می‌خواند و از پوشیدن آن  پرهیز می‌کردند. 

امیری تصریح کرد: حجاب به عنوان پرده و محافظی، شخصیت و کرامت انسانی را حفظ می‌کند.

وی در خصوص آثار بی‌حجابی در خانواده‌ها، عنوان داشت: عدم حفظ حجاب همیشه نتایجی منفی به همراه داشته است که تزلزل خانواده‌ها از زیانبارترین آن به شمار می‌آید و موجب از هم‌پاشیدگی بنیان خانواده و مشکلات روانی و روحی متعدد در فرزندان و همسران می‌شود.

استاد حوزه علمیه خواهران کرمانشاه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که بر احیا کردن مسائل ارزشی اسلام تأکید کردند، ابراز داشت: حجاب جزو مسائل ارزشی بسیار مهم در جوامع اسلامی است که رعایت آن باید جزو اولویت‌های جامعه قرار گیرد چرا که سلامت و پاکی جامعه را سبب می‌شود.

امیری اضافه کرد: رسول اکرم(ص) منش اسلام را در حیا می‌دانند به این معنی که باید در همه کار مراقب بود چون حیا از انسان در مقابل همه چیز مراقبت می‌کند.

وی با اشاره به سخنی از حضرت علی(ع) که بهترین حیا را حیای نفس می‌خواند،  ادامه داد: زن مملو از ظرافت و زیبائیست که با صدف حیا این ظرافت در وجود او چندین برابر می‌شود .

استاد حوزه علمیه خواهران کرمانشاه یادآور شد: امام صادق حیا را دارای 10 جزء اصلی می‌داند که 9 جزء آن در وجود زن تبلور می‌یابد و فقط یک جزء آن در مردان وجود دارد بنابراین کنترل و حفظ حیا برای زن بسیار بالاتر و بیشتر از مردان است.

امیری متذکر شد: کم‌توجهی به عفت هم موجب افزایش هواپرستی و عدم احساس مسئولیت و پیروی از فرهنگ‌های غربی می‌شود چرا که به فرمایش امام علی کسی که عفت را نگه دارد پاداشش برابر مجاهدت در راه اسلام است.

وی افزود: با توجه به اینکه بیشترین مزاحمت‌ها از سوی مردان صورت می‌گیرد در حالی که کمترین آسیب‌ها برای آنها ایجاد می‌شود، پس زنان باید در این هنگام رفتارهای محتاطانه و از روی ترس را در پیش بگیرند.

این استاد حوزه علمیه خواهران بیان کرد: دامنه عفاف گسترده است و باید بدانیم تفکر از مهم‌ترین مسائل در بحث حجاب است چه بسا افکار در رفتار و منش است که انسان را به سوی گناه می‌برد.

وی با اشاره به نگاه قرآن به عفاف، گفت: عفاف  کنترل کننده تمایلات نامشروع جنسی است و قرآن عفاف را عاملی می‌داند که انسان در نمایاندن زیبائی‌های خود از حدود خود فراتر نرود و آنچه که مورد نهی قرآن قرار دارد، دارابودن زینت نیست بلکه نحوه زینت‌دادن است.

امیری در پایان عنوان کرد: با توجه به اینکه ما در جامعه‌ای اسلامی و با اعتقادات اسلامی زندگی می‌کنیم در مسائل زیادی خود نگهداری و عفاف باید رعایت شود و باید بدانیم منشأ عفاف، غلبه بر امیال نفسانی و رشد قوه عقلانی است.

انتهای پیام/79018/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول