اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه شاهرود:

فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه تقویت شود

استاد حوزه و دانشگاه شاهرود گفت: دزدان غیرت و حجاب امروز وارد میدان شده و همواره آماده‌اند و در این راستا باید فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه بیشتر تقویت شود.

فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه تقویت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‌الاسلام سیدمهدی موسویان عصر امروز در گردهمایی شماری از مردم شاهرود در حسینیه شهدا اظهار داشت: امتحان پروردگار از انسان‏ها به اعمال آنها بستگی دارد و انجام دادن یا ندادن دستورات الهی در امتحان الهی دخیل خواهد بود.

وی افزود: یکی از دستورات الهی به همه انسان‏ها به خصوص دختران داشتن حجاب اسلامی است که البته برای پسران نیز در بعضی از مواقع حجاب صدق می‌کند و باید رعایت شود.

استاد حوزه و دانشگاه شاهرود خاطر نشان کرد: بسیاری از ائمه معصومین(ع) به خاطر حفظ این امانت الهی یعنی حجاب اسلامی از جان خود صرف نظر کردند تا دستورات الهی به طور کامل به انسان‏ها برسد.

وی تصریح کرد: انسان موجودی مختار است که صعود یا سقوط آن بسته به اعمال درست و نادرست اوست؛ بنابراین باید مراقب باشیم؛ چرا که دزدان زیادی در راه ما قرار دارند تا ما را چپاول کنند.

موسویان بیان کرد: گاهی فردی، دزد مال است و گاهی دزد غیرت و حجاب که این دزد بسیار خطرناک‏تر از دزد اولی است و باید بسیار مراقب بود.

وی با تاکید بر اینکه امروز باید مواظب دزدان غیرت و حجاب باشیم؛ چرا که آنها هر لحظه در کمین نشسته و آماده‌اند، افزود: انسان اگر ایمان واقعی داشته باشد، هیچ‏گاه دشمنان تا بن دندان مسلح نمی‌توانند کاری بکنند و دزدان و راهزنان نیز راهی نخواهند برد.

موسویان با تأکید بر انتخاب دوست سالم اظهار کرد: انسان در انتخاب دوست باید بسیار حساس و موشکافانه عمل کند؛ چرا که دوست خوب ما را به سوی خدا رهنمون و دوست بد ما را از خدا دور می‌کند.

وی تصریح کرد: تربیت انسان‏ها بسیار مشکل‏تر از تغذیه انسان‏ها بوده و باید تلاش کنیم انسان‏های با تربیت پرورش دهیم؛ چرا که تربیت غذای روح است و روح سالم می‌تواند تغذیه سالم را نیز به همراه بیاورد.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر جذب نسل جوان در مساجد و بسیج گفت: در جامعه ما باید مساجد و بسیج بیش از همه در جذب نسل نو تلاش کنند؛ چرا که مسجد سنگر است و بسیج موتور محرک این سنگر است و باید در جهت پرورش نسل نو همت گمارده و تلاش کرد.

انتهای پیام/2249/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول