اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اختصاصی فارس/

ورزشکار باسابقه کردستانی مربی تیم کشتی فرنگی جمهوری آذربایجان شد

سامان احمدی کشتی‌گیر و کارشناس فنی تیم‌های کشتی فرنگی استان کردستان به عنوان مربی تیم ملی کشتی فرنگی جمهوری آذربایجان معرفی شد.

ورزشکار باسابقه کردستانی مربی تیم کشتی فرنگی جمهوری آذربایجان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، استان کردستان یکی از قطب‌های اصلی رشته ورزشی کشتی بوده و این ورزش در بین کردستانی‌ها دارای جایگاه والایی است.

رشته کشتی در تاریخ پرافتخار این خطه از میهن اسلامی جایگاه ویژه‌ای داشته و همواره کردستان مأمن پهلوانان و قهرمانان و نام‌آوران این رشته بوده است.

طی چند سال اخیر نیز با ورود جوانان تحصیلکرده و صاحب علم ورزش در این رشته شاهد حضور پررنگ مربیان صاحب سبک کردستانی در عرصه کشتی فرنگی کشور و حتی جهان بوده‌ایم.

هم‌اکنون جمشید خیرآبادی از مربیان جوان و صاحب سبک کشتی فرنگی کردستان به عنوان سرمربی تیم ملی جمهوری آذربایجان مشغول به فعالیت بوده و عبدالله چمن‌گلی نیز سرمربی تیم ملی جوانان ایران است.

طی چند روز اخیر نیز کادر مربیگری تیم ملی کشتی فرنگی جمهوری آذربایجان از سامان احمدی جوان آینده دار سنندجی و تحصیلکرده رشته تربیت‌ بدنی و از کشتی‌گیران باسابقه این استان به عنوان مربی فنی دعوت به عمل آورده و به گفته سامان احمدی قراردادی یک‌ساله با وی منعقد شده است.

گفتنی است سامان احمدی علاوه بر سابقه چندین ساله فعالیت در عرصه کشتی فرنگی استان، به عنوان مدیر ورزش دانشگاه پیام نور کردستان مشغول به فعالیت بوده و طی چند سال اخیر موفقیت‌هایی را در کادر اداری این حوزه در دانشگاه پیام نور کسب کرده است که از جمله می‌توان صعود 11 پله‌ای تیم المپیاد رشته‌های ورزشی کردستان در المپیاد کشوری و قهرمانی دو دوره مسابقات سراسری کشتی فرنگی پیام نور کشور را نام برد.

کارشناس آکادمی ملی المپیک، عضو هیئت رئیسه ورزش‌های دانشگاهی کردستان، مدرس زمان‌بندی و طراحی  تمرینات برتر و مشاور تغذیه، مکمل و استروئیدهای آنابولیک از دیگر فعالیت‌های این جوان کردستانی به شمار می‌آید.

انتهای پیام/79006/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول