اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی فارس خبر داد

پافشاری پلیس بر اجرای صحیح طرح ترافیک در شیراز

فرمانده انتظامی فارس با بیان اینکه هیچ‌کس به اندازه پلیس بر اجرای درست طرح ترافیک شیراز پافشاری ندارد، گفت: قول می‌دهم در صورت درست اجرا شدن این طرح عموم مردم از آن منفعت ببرند.

پافشاری پلیس بر اجرای صحیح طرح ترافیک در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سیروس سجادیان ظهر امروز در نشست با تعدادی از سرپرستان خبرگزاری‌های فعال در این استان اظهار داشت: موضوع مدیریت واحد شهری با آنچه در ذهن اقتدارگرایانه برخی جای گرفته، متفاوت است و در نظام جمهوری اسلامی چنین چیزی ممکن نیست و هر سازمان باید به وظایف محوله خود عمل کند.

وی ناهماهنگی‌های به وجود آمده در اجرای طرح ترافیک شهر شیراز را به دلیل عدم اجرای تعهدات مسئولان ذیربط دانست و گفت: با هدف اجرای صحیح این طرح پلیس 14 مورد را برای اجرا از جانب شهرداری شیراز شرط لازم دانست که در حضور شهردار و دیگر مسئولان شهرداری شیراز مطرح شد.

فرمانده انتظامی فارس با بیان اینکه یکی از نظریه‌پردازهای مهمی که در اجرای این طرح می‌تواند اثرگذار باشد، پلیس است، تصریح کرد: در کجای این برنامه پلیس دخالت داشته و نظر داده است اما چنانچه این طرح به درستی اجرا شود هیچ‌کس به اندازه ما بر لزوم اجرای آن پافشاری ندارد.

سجادیان با اشاره به جلسه‌ای که هفدهم آذرماه امسال با حضور شهردار شیراز و مسئولان حمل و نقل و ترافیک شهرداری این شهر در دفتر وی برگزار شد، خاطرنشان کرد: در این جلسه قرار شد چهار شرط اصلی پلیس در ابتدا به صورت حداقلی انجام شود، از جمله تحویل 28 دوربین از 54 دوربین‌ ثبت تخلف به نیروی انتظامی، حل مشکل پارکینگ، ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی و تعیین تکلیف تعداد تاکسی‌های مجاز به ورود در طرح و...که تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه‌ها از جانب شهرداری صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه تا تمام زیرساخت‌ها برای اجرای درست این طرح فراهم نشود آن را اجرا نخواهیم کرد، بیان داشت: این طرح با شهرداری است اما چگونگی اجرا و مراحل آن را باید پلیس اعلام کند.

سجادیان با اشاره به اینکه اجرای مرحله ارشادی این طرح نیاز به در اختیار داشتن رسانه دارد، ابراز داشت: در این زمینه روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها سنگ تمام گذاشته‌اند اما با توجه به شرایط صدا و سیمای مرکز فارس، مبلغ قرارداد با این سازمان را باید شهرداری تامین کند.

فرمانده انتظامی فارس با تاکید بر آموزش شهروندی از طریق رسانه‌ها گفت: در این زمینه شورای شهر باید اعتبار لازم را مصوب و تامین کند.

وی با بیان اینکه حتی یک ریال از اجرای این طرح به پلیس نمی‌رسد، ادامه داد: ما نه به این پول نیاز داریم و نه می‌خواهیم که از این طرح منافعی را داشته باشیم.

سجادیان در پایان تصریح کرد: اجرای طرح محدوده ترافیک شهر شیراز باید به سمت تمام مکانیزه شدن برود و سرانجام با نصب دوربین‌های لازم، نیازی به نیروی انسانی نداشته باشد.

پیش از سخنان فرمانده انتظامی فارس، سرپرست خبرگزاری فارس در استان فارس به بیان منافعی که اجرای این طرح برای مردم به ویژه ساکنان محدوده مرکزی شهر دارد پرداخت و اظهار داشت: امروز در تمام شهرهای بزرگ دنیا برای جلوگیری از تراکم تردد در مراکز شهری، چاره‌ای جز بالا بردن هزینه ورود به محدوده مرکزی شهرها را نیافته‌اند.

عزیزالله قهرمانی با بیان اینکه هیچ چیز مهمتر از سلامتی مردم نیست، افزود: اگرچه ممکن است این طرح مشکلاتی را نیز در وهله نخست در بر داشته باشد، اما منافع عمومی و جلوگیری از بروز بیماری‌های خطرناک ناشی از آلودگی‌های هوایی و صوتی که گریبان‌گیر شهروندان شده، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی اضافه کرد: شهروندان شیرازی از ناهماهنگی‌های به وجود آمده در اجرای طرح محدوده ترافیک شیراز دچار نگرانی و مشکلات بسیار شده‌اند که لازم است هرچه سریع‌تر با دخالت بزرگان استان فارس و کشور به این وضع پایان داده شود.

انتهای پیام/2448/غ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول