اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بشرویه مطرح کرد

عدم وجود فضای مناسب برای کتابخوانان کتابخانه عمومی بشرویه

امام جمعه بشرویه فضای موجود کتابخانه عمومی این شهرستان را در خور شان کتابخوانان ندانست.

عدم وجود فضای مناسب برای کتابخوانان کتابخانه عمومی بشرویه

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، حجت‌الاسلام محمد شمس‌الدین صبح امروز در نشست شورای نهضت مطالعه مفید بشرویه اظهار داشت: کتاب سودمند و کتابخوانی مفید مسیر سعادت و هدایت را برای انسان هموار می‌سازد.

وی تصریح کرد: کتاب‌هایی که محتوای آنها برگرفته از آموزه‌های قرآنی و اسلامی است در حوزه تعالی روح و روان بسیار مفید واقع می‌شوند.

امام جمعه بشرویه ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در زمینه اهمیت دادن به مطالعه و کتابخوانی در راستای غنای فرهنگ اسلامی افراد جامعه تلاش‌های بسیار خوبی صورت پذیرفته است.

شمس‌الدین با اشاره به وجود فرهیختگان و چهره‌های برجسته فرهنگی و ادبی در بشرویه نظیر بدیع‌الزمان فروزانفر و ملا‌عبدالله بشروی، متذکر شد: فرهنگ کتاب و کتابخوانی در این شهرستان به خوبی نهادینه شده است و وجود این چهره‌های شاخص مصداقی بر این ادعا است.

وی اضافه کرد: کسب رتبه‌های برتر در زمینه کتابخوانی و امور فرهنگی توسط نونهالان و جوانان بشرویه ضرورت توجه بیش از پیش به فراهم نمودن امکانات مناسب نرم افزاری و سخت‌افزاری در حوزه کتابخوانی را مشخص می‌سازد.

امام جمعه بشرویه فضای موجود کتابخانه عمومی این شهرستان را در خور شان کتابخوانان ندانست و تاکید کرد: چشم اندازها و فضاهای فرهنگی یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های هر منطقه است که باید به آن توجه داشت.

تشکیل انجمن خیرین برای بهبود شرایط کتابخانه‌ها

شمس‌الدین گفت: با تشکیل انجمن خیرین و استفاده از ظرفیت‌های آنان در زمینه ساخت و سازها و یا تجهیز کتابخانه‌ها می‌توان بسیاری از مشکلات را رفع کرد.

وی یادآور شد: امور فرهنگی تنها منحصر به یک ارگان و دستگاه خاص نیست بلکه همه افراد جامعه در هر جایگاه و پستی می‌توانند در ارتقای فرهنگ عمومی نقش داشته باشند.

انتهای پیام/69006/ق20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول