اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی:

اندیشه‌های دانشجویی در برنامه‌های فرهنگی لحاظ نمی‌شود

رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت: عدم لحاظ اندیشه‌های دانشجویی در برنامه‌های فرهنگی مهم‌ترین خلاء در تدوین برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی است.

اندیشه‌های دانشجویی در برنامه‌های فرهنگی لحاظ نمی‌شود

امین رستم‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: مراکز و سازمان‌های دانشجویی باید در قالب برنامه‌ها، سمینارها و گردهمایی‌های مختلف مسائل مورد نظر دانشجویان را تحلیل، واکاوی و بررسی کنند، به طوری‌که برنامه‌های فرهنگی دانشجویی باید مطابق با سلیقه، نیاز و مطالبات این قشر طراحی شود.

وی یکی از مهم‌ترین خلاءها در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی نه‌ تنها آذربایجان غربی بلکه سراسر کشور را عدم لحاظ اندیشه دانشجویی در آئین‌های مختلف دانست و ادامه داد: باید دانشجوی عصر حاضر، مختصات روحی، خواسته‌ها و دل‌مشغولی‌های او را شناخته و برنامه‌های مناسبی را برای بهره‌مندی‌شان طراحی کنیم.

رستم‌زاده دلیل اثرگذاری اندک و اثرپذیری ناچیز دانشجویان از این برنامه‌ها را بی‌توجهی به افکار و آمال این قشر دانست و ادامه داد: سازمان دانشجویان آذربایجان غربی یکی از معدود سازمان‌ها یا به عبارت دیگر جزو چهار مرکزی محسوب می‌شود که برای برگزاری برنامه‌های مختلف در دانشکده‌های متعدد از دانشگاه ارومیه، دانشگاه پیام‌نور و علمی‌کاربردی مجوز گرفته است.

رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی به راه‌اندازی کانون‌های دانشجویی به عنوان زیرمجموعه‌های این سازمان اشاره کرد و اظهار داشت: کانون‌های دانشجویی به صورت موضوع‌محور و مسئله‌محور هم‌اکنون به صورت مستمر فعالیت می‌کنند، به طوری‌که هر کانون ذهن و اندیشه دانشجویان را به صورت تخصصی به یک سمت سوق می‌دهد.

این مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه در صورت تمرکز بر روی یک موضوع می‌توان به نتایج بهتری دست پیدا کرد، اظهار داشت: در عصر جاری همه علوم و فناوری‌ها رفته رفته تخصصی‌تر و ریز‌تر می‌شود، بنابراین با در پیش گرفتن چنین رویکرد و ایجاد نگاه پژوهشی در دانشجویان می‌توان افق زیباتری را برای کشور ترسیم کرد.

انتهای پیام/61002/ط20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول