اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر علوم:

دانشجوی فاقد حسن شهرت باید از تشکل‌های علمی کنار برود

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشجویی که عضو تشکل هست و حسن شهرت علمی ندارد باید کنار برود و فضا را برای فعالیت الگوهای علمی خبره و نخبه فراهم کند.

دانشجوی فاقد حسن شهرت باید از تشکل‌های علمی کنار برود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدضیاء هاشمی ظهر امروز در نشست با فعالان فرهنگی و تشکل‌های دانشگاه فردوسی مشهد که در سالن شورای سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: کنترل تشکل‌ها موجب افراطی‌گری و سلب آرامش در جامعه دانشگاهی می‌شود؛ حفظ استقلال و آرامش لازمه اعتدال است لذا ما هیچگاه به حوزه افراطی‌گری وارد نخواهیم شد.

وی موضع برخورد عادلانه را اصلی درست خواند و اضافه کرد: هر زمان که مدیریت دانشگاه‌ها به یک طرف سوق داده شده، از مرز اعتدال خارج شده‌ایم و به این فضا ضربه وارد شده است.

هاشمی در پاسخ به یکی از دانشجویان درباره جلوگیری از افزایش تشکل‌های دانشجویی تصریح کرد: وظیفه ما حمایت از تمام مجموعه‌ها و تشکل‌هاست و نگرانی در خصوص افزایش تشکل‌ها نداریم؛ به درخواست‌های موجود نیز در چارچوب قانون پاسخ داده خواهد شد.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص آیین‌نامه فعلی شورای صنفی خاطرنشان کرد: آیین‌نامه جدید نیاز به بازنگری دارد و با توجه به درخواست‌های مختلف که از دانشگاه‌های دیگر در این حوزه داشته‌ایم، حتماً در این خصوص بازنگری صورت خواهد گرفت.

وی افزود: نباید به وضع موجود اکتفا کرد، بلکه باید نگاه رو به جلو و پیشرفت داشت و در این راستا به دولت کمک کنیم تا در این حوزه گام بردارد.

هاشمی ادامه داد: تشکل‌های دانشجویی باید پیشتاز حرکت علمی در کشور بوده و خودشان نیز در این حوزه سرآمد و به معنای واقعی از لحاظ علمی در سطح معدل الف باشند.

وی گفت: دانشجویی که عضو تشکل هست و حسن شهرت علمی ندارد باید کنار برود و فضا را برای فعالیت الگوهای علمی خبره و نخبه فراهم کند؛ البته این به این معنا نیست که ما در این حوزه دخالت می‌کنیم و استقلال تشکل‌ها را به رسمیت نمی‌شناسیم، ولی باید در تشکل‌ها الگوهای درست علمی ارائه شود.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول