اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرند:

مرند با 57 هزار دانشجو و دانش‌آموز فقط 11 کتابخانه دارد

رئیس شورای فرهنگ عمومی مرند گفت: این شهرستان با داشتن 57 هزار دانشجو و دانش‌آموز فقط 11 کتابخانه دارد.

مرند با 57 هزار دانشجو و دانش‌آموز فقط 11 کتابخانه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، حجت‌الاسلام علی نعمت‌زاده بعد از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ و عمومی شهرستان مرند اظهار کرد: شهرستان مرند به عنوان دومین شهر پر جمعیت استان با دارا بودن بیش از 45 هزار نفر دانش‌آموز و 12 هزار نفر دانشجو تنها در این شهرستان 11 کتابخانه عمومی با امکانات کم و فضای آموزشی محدود قادر به پاسخگویی نیازهای جوانان نیست.

وی با بیان اینکه سابقه فرهنگی بزرگ‌ترین سرمایه برای یک جامعه است، افزود: ایجاد امکانات و زیرساخت‌های لازم از وظایف مسئولان دستگاه‌های فرهنگی است و استاندارد کردن کتابخانه‌های عمومی شهرستان مرند از اولویت‌های مهم برای ایجاد بسترهای مناسب به قشر فرهیخته جامعه امری ضروری است.

نعمت‌زاده با انتقاد از وضعیت فرهنگی جامعه خاطر نشان کرد: یکی از محورهای توسعه هر جامعه پرداختن و اهمیت دادن به مسائل فرهنگی است.

وی افزود: دست‌اندرکاران و مسئولان باید به جای دریافت نیم درصد کمک‌های نقدی از شهرداری‌ها بودجه لازم از اعتبارات ملی و استانی را برای تجهیز و توسعه کتابخانه‌های عمومی اختصاص دهند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرند همچنین با بیان اینکه الآن در کشور ابزار و محصولات فرهنگی  مخصوصا کتاب فوق‌العاده گران است و همه افراد نمی‌توانند کتاب تهیه کنند از مسئولان خواست در موقعیت فعلی که دشمنان اسلام با دست زدن به ترفندهای مختلف سعی در تخریب افکار عمومی و فرهنگ اصیل اسلامی مخصوصا جوانان را دارند، فرهنگ کتابخوانی را با آسیب‌شناسی و ایجاد بسترهای لازم فرهنگی در جامعه جزو اولویت‌های اول قرار دهند.

انتهای پیام/60009/ر20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول