اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 9 ماهه سال جاری صورت گرفت

هزینه‌کرد 3 ‌میلیارد ریالی تسهیل ازدواج جوانان زیرپوشش امداد بیرجند

سرپرست مدیریت کمیته امداد بیرجند گفت: در 9 ماهه سال جاری کمیته امداد بیرجند مبلغ دو ‌میلیارد و 970 میلیون ریال برای تهیه جهیزیه نوعروسان هزینه کرده است.

هزینه‌کرد 3 ‌میلیارد ریالی تسهیل ازدواج جوانان زیرپوشش امداد بیرجند

محمد مولایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: برگزاری کارگاه آموزشی و جلسات مشاوره‌ای برای تمامی نوعروسان در آستانه ازدواج تاثیر چشمگیری در کاهش درصد طلاق در بین مددجویان داشته است.

وی با بیان این‌که در حال حاضر بیش از یک‌هزار و 500 دختر در آستانه ازدواج زیرپوشش این نهاد قرار دارند، افزود: برای این افراد کارگاه‌های آموزشی و راهنمایی مشاوره در زمینه افزایش مهارت‌های زندگی، مهارت ازدواج موفق و پایدار براساس مباحث آموزشی گلبرگ زندگی و کسب زندگی ایرانی اسلامی برگزار می‌شود.

بهره‌مندی 185 نوعروس زیرپوشش امداد بیرجند از کمک هزینه تهیه جهیزیه

سرپرست مدیریت کمیته امداد بیرجند یادآور شد: از ابتدای سال جاری 185 نوعروس از کمک هزینه تهیه جهیزیه بهره‌مند شده‌اند که از این تعداد 48 نفر جزو ایتام زیرپوشش کمیته امداد بیرجند بوده‌اند.

مولایی با بیان این‌که تشویق زنان سرپرست خانوار به تشکیل خانواده یکی دیگر از برنامه‌های این نهاد به منظور تحکیم بنیان خانواده می‌شود، یادآور شد: در این مورد بسته حمایتی ویژه‌ای در قالب پرداخت کمک هزینه ازدواج مجدد تهیه شده که امکان مساعدت به ازدواج این قبیل مددجویان نیز وجود دارد.

وی تصریح کرد: در این راستا هشت نفر از مددجویان کمیته امداد بیرجند مورد مساعدت قرار گرفتند.

اهدای کمک‌های خیران برای امر ازدواج در قالب طرح کوثر

سرپرست مدیریت کمیته امداد بیرجند با بیان این‌که عمل خیران برای کمک به امر ازدواج نوعروسان زیرپوشش کمیته امداد عملی خیرخواهانه و خداپسندانه است، اضافه کرد: این نهاد آمادگی دارد مساعدت‌های این خیران نیک‌اندیش را در قالب طرح کوثر به مزدوجین اهدا کند.

مولایی از هزینه کرد 2 میلیارد و 970 میلیون ریالی کمیته امداد این شهرستان در 9 ماهه سال جاری برای تهیه جهیزیه نوعروسان زیرپوشش این نهاد خبر داد و افزود: این مبلغ از محل کمک خیران، نیکوکاران و اعتبارات دولتی هزینه شده است.

وی با بیان این‌که از مبلغ هزینه شده برای تهیه جهیزیه نوعروسان زیرپوشش کمیته امداد بیرجند یک‌میلیارد و 340 میلیون ریال به صورت بلاعوض و مبلغ یک‌میلیارد ریال به صورت وام بلاعوض از محل کمک خیران و نیکوکاران هزینه شده است، خاطرنشان کرد: همچنین برای این موضوع مبلغ 630 میلیون ریال از محل اعتبارات دولتی  تامین گردیده است.

انتهای پیام/22481/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول