اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از 7 روز

نمایشگاه کتاب در گلستان به کار خود پایان داد

هشتمین نمایشگاه کتاب در گلستان پس از هفت روز امشب به کار خود پایان داد.

نمایشگاه کتاب در گلستان به کار خود پایان داد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، هشتمین نمایشگاه کتاب گلستان در حالی امشب به کار خود پایان داد که شمار ناشران در مقایسه با سال گذشته رشد داشته و حضور 500 ناشر از سراسر کشور در مرکز گلستان دلیل بر این مدعاست.

در این دوره از نمایشگاه 50 هزار عنوان کتاب در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت تا اقشار مختلف امکان انتخاب بیشتری داشته باشند.

البته گرانی کتاب، کمبود امکانات رفاهی و نارضایتی برخی ناشران از فروش کتاب‎ها از مهمترین گله‎‌های مردم در هشتمین نمایشگاه کتاب بود.

از طرفی استقبال خوب خانواده‎ها از نمایشگاه کتاب نشان می‎داد که مردم به حوزه کتاب و کتابخوانی بسیار علاقه‌مند هستند و شلوغی غرفه‎های نمایشگاه در روزهای پایانی این مهم را بیشتر هویدا کرد اما قیمت بالا مانع از خرید کتاب توسط مردم در حد انتظارات‎ بود.

البته دور از انصاف است اگر تلاش متولیان و دست‎اندرکاران گلستان را در برگزاری هشتمین نمایشگاه کتاب نادیده بگیریم چنان که تلاش برای افزایش خرید بن‎کارت برای مخاطبان، فراهم کردن زمینه افزایش حضور ناشران در نمایشگاه، ارتقای کمی غرفه‎ها و توجه به سرویس ایاب و ذهاب برای تسهیل حضور مردم از جمله بارزترین نکات مثبت در این دوره نمایشگاه بود.

برگزاری نشست‎های نقد کتاب، رونمایی از تازه‎های نشر، برگزاری نشست‎های فرهنگی، علمی و ادبی با موضوعات مختلفی نظیر سبک زندگی، اقتصاد مقاومتی و فرهنگ مطالعه از دیگر برنامه‎های جنبی و در خور تحسین هشتمین نمایشگاه کتاب گلستان بود.

با وجود پیش‎بینی 400 میلیون تومان بن کارت و توزیع و فروش آن، اما همچنان مردم متقاضی دریافت بن یارانه‎ای برای خرید کتاب بودند.

به هر حال با تمام نقاط قوت و ضعف‎های موجود هشتمین نمایشگاه کتاب در گلستان پایان یافت که انعکاس این رخداد بزرگ فرهنگی گامی برای ترویج فرهنگ مطالعه و پیوند قوی‎تر مردم با کتاب این یار مهربان بود.

خبرگزاری فارس در طول برگزاری نمایشگاه کتاب تلاش کرد بلندگوی حقیقت باشد تا در سایه نقدها و گلایه‎ها همچنین بیان تلاش‎های دست‎اندرکاران برگزاری مراسم، در سال‎های آتی شاهد گام‎های بلندتری از متولیان استان باشیم.

نمایشگاه کتاب از 24 تا 30 دی‎ماه در گلستان برگزار شد.

انتهای پیام/83001/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول