اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

نمایشگاه کتاب گلستان تمدید نمی‎شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: مدت برگزاری هشتمین نمایشگاه کتاب استان تمدید نمی‎شود.

نمایشگاه کتاب گلستان تمدید نمی‎شود

غلامرضا منتظری در حاشیه برگزاری نمایشگاه کتاب گلستان در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: تراکم برگزاری نمایشگاه کتاب در سایر استان‎ها و لزوم حضور ناشران سبب شده تا نتوانیم نسبت به تمدید مدت نمایشگاه مبادرت کنیم.

وی از استقبال خوب مردم از نمایشگاه کتاب ابراز خوشحالی کرد و افزود: لازم است از مردم خوب استان علاوه بر تشکر، عذرخواهی نیز داشته باشم تشکر به دلیل صحه صدر، صبوری، بردباری و حضور باشکوه که نشان داد آنها به کتاب و مطالعه بسیار علاقمند هستند.

منتظری کمبود خدمات رفاهی را دلیل عذرخواهی خویش از مردم عنوان کرد و بیان داشت: محل نمایشگاه بین‎المللی در گلستان تنها فضای استاندارد در سطح استان محسوب می‎شود، اما بین سرویس‎های بهداشتی با فضای نمایشگاهی انطباق وجود ندارد لذا تلاش کردیم سرویس‎های سیار را نیز به این مجموعه اضافه کنیم.

وی از مدیریت نمایشگاه خواست تا نسبت به تامین اقدامات مورد نیاز اهتمام کند و تصریح کرد: مدیر نمایشگاه باید تدابیری اتخاذ کند که خدمات رفاهی مطابق با شأن و منزلت مردم افزایش یابد.

برخی از ناشران هنوز نام‎شان به یک برند تبدیل نشده است

منتظری با بیان اینکه برخی از غرفه‎های نمایشگاه کتاب با تازه‎های نشر نیامدند، یادآور شد: شمار زیادی از غرفه‎داران که با جدیدترین عناوین در این نمایشگاه ورود کردند با استقبال خوب مردم مواجه شدند و آنهایی که تازه‎های نشر را همراه نداشتند استقبال کمتری از آن غرفه‎ها شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در خصوص عدم حضور ناشران صاحب‎نام در نمایشگاه کتاب گلستان که یکی از دغدغه‎های مخاطبان عنوان شد، گفت: افکار عمومی عادت کرده است که فقط برخی ناشران که از دیرباز در نمایشگاه حضور می‎یافتند امثال امیرکبیر، سروش و ... را دلیل قوت و یا ضعف یک نمایشگاه قلمداد می‎کند.

منتظری ادامه داد: در این نمایشگاه؛ امیرکبیر، علمی فرهنگی، سروش و قطره نیز است، برخی از ناشران هنوز نامشان به یک برند تبدیل نشده است اما از لحاظ سطح کمی و کیفی آثار خوبی ارائه می‎دهند و سال به سال به مجموع ناشران افزوده می‎شود که نیاز است این مجموعه نیز آرام آرام شناخته شوند.

هشتمین نمایشگاه کتاب گلستان از بیست و چهارم دی‎ماه دایر شده و تا پایان امشب در محل دایمی نمایشگاه بین‎المللی گلستان ادامه دارد.

انتهای پیام/83001/س30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول