اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس:

حجم بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب گلستان شگفت‎زده‌ام کرد

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: حجم بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب گلستان مرا شگفت‎زده کرد.

حجم بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب گلستان شگفت‎زده‌ام کرد

عیسی امامی در حاشیه بازدید از هشتمین نمایشگاه کتاب گلستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: نمایشگاه کتاب گام اول فرهنگ‎سازی و معرفی و عرضه محصولاتی است که در طول یک سال دسترنج زحمت مولفان و نویسندگان است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه یک فرصت است تا نویسندگان و ناشران خود را به خوانندگان و مخاطبان خود معرفی کنند و به نوعی حتی ناشران نسبت به مخاطبان و بازار تقاضا آشنایی بیشتری را به دست بیاورند.

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آنچه که مهمتر است موضوع فرهنگ کتابخوانی است که ما هنوز به آن استانداردها و مطلوب لازم نرسیده‎ایم.

امامی بیان کرد: اینکه می‌گویند کتاب غذای روح است باید تنوع کتاب آنقدر زیاد باشد که من به عنوان مخاطب بتوانم نیازهای ذائقه خودم را در این نمایشگاه‎ها تامین کنم و یک تلاوت و شیرینی هم روح من تغذیه کند.

وی افزود: به همین دلیل دقت در ارائه کتاب‎ها و حضور ناشران و عرضه نوع کتاب‎ها بسیار مهم است تا آن کتابی که آماده عرضه می‎شود تا چه میزان می‎تواند نیاز مخاطب را برطرف کند.

امامی گفت: این موضوعی است که در سال‎های اخیر با سرمایه‎گذاری‎هایی که صورت گرفته و با شکل گرفتن این نمایشگاه‎های کتاب استانی توانسته تا حدودی معرف شخصیت کتاب برای مردم باشد.

وی با اشاره به حضور بالای مردم در روز سوم آغاز به کار نمایشگاه کتاب گلستان تصریح کرد: من در نگاه اول به دلیل حجم مراجعه‎کنندگان بر این تصور بودم که امروز از روزهای آخر نمایشگاه است و این استقبال نشان می‌دهد که آمادگی و پذیرش اجتماعی برای کتاب و کتابخوانی وجود دارد و روز به روز این موضوع در حال افزایش است.

وی در پایان ابراز داشت: به طور حتم با این حجم استقبال از نظر اقتصادی هم برای صاحبان عرضه کتاب مفید خواهد بود، هرچند که در حوزه کتاب حمایت‎های دولت هم بی‎تاثیر نیست و در حقیقت باید نقش موثرتری را به خود بگیرد تا در سال‎های بعد هم این استقبال افزایش یابد.

انتهای پیام/83004/ر30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول