اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش:

وزارت آموزش و پرورش از سال آینده بر اساس 4 راهبرد اداره می‌شود

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش ساماندهی نیروها، مشارکت دانش‌آموزان و فرهنگیان در امور، عملیاتی سازی بودجه به منظور شفاف سازی و تقویت مدیریت آموزشگاهی را چهار راه حل در نظر گرفته برای ارتقای وضعیت آموزش و پرورش اعلام کرد.

وزارت آموزش و پرورش از سال آینده بر اساس 4 راهبرد اداره می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عبدالرسول عمادی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان جلسات این چنینی را محیط مناسبی برای تعامل اعلام کرد و اظهار داشت: همه باید در راستای ارتقای امور تلاش کنند.

وی تعلیم و تربیت را کار بسیار شگفتی دانست و اضافه کرد: بزرگ‌ترین و مهم‌ترین کار یک کشور آموزش و پرورش است.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش استان به تغییرات به وجود آمده در طول تاریخ در نحوه زندگی و تعاملات اجتماعی و فرهنگی انسان اشاره کرد و گفت:‌ این تغییرات با توجه به نیازهای به وجود آمده در جامعه روی داده است.

این مسئول تعلیم پذیری انسان را از خصیصه‌های ذاتی آن دانست و ادامه داد: دانش، مهارت و تجربه از سرمایه‌های انسان محسوب می‌شود.

عمادی تبدیل سرمایه‌های انسانی را یکی از مراحل پیشرفت بشریت اعلام کرد و گفت: نظام تعلم و تربیت از عوامل تبدیل سرمایه‌های انسانی بشر است.

وی برقراری ارتباط بین آموزش و پرورش با پرورش دهنده را منوط به فراهم شدن زمینه دانست و ابراز داشت: به خاطر فراهم شدن این زمینه است که آموزش و پرورش باید به صورت سیستم و نظام اداره شود.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش استان تاکید کرد: اگر آموزش و پرورش به صورت سیستم اداره نشود حاشیه بر متن غلبه کرده و امور از کنترل خارج می‌شود.

این مسئول جامعه را تعیین کننده نظام آموزش و پرورش اعلام کرد و ادامه داد: محتوای آموزش و پرورش باید بر اساس زیربناهای درست بنا نهاده و مشکلات موجود در این سیستم اصلاح شود.

عمادی سال 93 را دومین سال حضور وزیر جدید آموزش و پرورش در این سمت عنوان و خاطرنشان کرد: این وزارتخانه سال آینده با چهار راه برد اداره می‌شود.

وی ساماندهی نیروهای موجود بر اساس تخصص در راستای استفاده بهینه از نیروها، مشارکت دانش‌آموزان و فرهنگیان در امور برای استفاده از توانایی آنها، عملیاتی سازی بودجه به منظور شفاف سازی امور و تقویت مدیریت آموزشگاهی را چهار راه حل در نظر گرفته برای ارتقای وضعیت آموزش و پرورش توسط وزارتخانه اعلام کرد.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش استان مدیران واقعی وزارت آموزش و پرورش را وزیران اصلی این وزارتخانه عنوان کرد و متذکر شد: وزیر اسمی فقط تسهیل کننده امور است.

این مسئول تغییر مدیریت در آموزش و پرورش را کاری آسان برشمرد و اذعان داشت: می‌توان در این جلسات از مطالبات نیروهای فرهنگی هم آگاه شد.

انتهای پیام/73004/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول