به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عبدالرسول عمادی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان جلسات این چنینی را محیط مناسبی برای تعامل اعلام کرد و اظهار داشت: همه باید در راستای ارتقای امور تلاش کنند.
وی تعلیم و تربیت را کار بسیار شگفتی دانست و اضافه کرد: بزرگترین و مهمترین کار یک کشور آموزش و پرورش است.
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش استان به تغییرات به وجود آمده در طول تاریخ در نحوه زندگی و تعاملات اجتماعی و فرهنگی انسان اشاره کرد و گفت: این تغییرات با توجه به نیازهای به وجود آمده در جامعه روی داده است.
این مسئول تعلیم پذیری انسان را از خصیصههای ذاتی آن دانست و ادامه داد: دانش، مهارت و تجربه از سرمایههای انسان محسوب میشود.
عمادی تبدیل سرمایههای انسانی را یکی از مراحل پیشرفت بشریت اعلام کرد و گفت: نظام تعلم و تربیت از عوامل تبدیل سرمایههای انسانی بشر است.
وی برقراری ارتباط بین آموزش و پرورش با پرورش دهنده را منوط به فراهم شدن زمینه دانست و ابراز داشت: به خاطر فراهم شدن این زمینه است که آموزش و پرورش باید به صورت سیستم و نظام اداره شود.
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش استان تاکید کرد: اگر آموزش و پرورش به صورت سیستم اداره نشود حاشیه بر متن غلبه کرده و امور از کنترل خارج میشود.
این مسئول جامعه را تعیین کننده نظام آموزش و پرورش اعلام کرد و ادامه داد: محتوای آموزش و پرورش باید بر اساس زیربناهای درست بنا نهاده و مشکلات موجود در این سیستم اصلاح شود.
عمادی سال 93 را دومین سال حضور وزیر جدید آموزش و پرورش در این سمت عنوان و خاطرنشان کرد: این وزارتخانه سال آینده با چهار راه برد اداره میشود.
وی ساماندهی نیروهای موجود بر اساس تخصص در راستای استفاده بهینه از نیروها، مشارکت دانشآموزان و فرهنگیان در امور برای استفاده از توانایی آنها، عملیاتی سازی بودجه به منظور شفاف سازی امور و تقویت مدیریت آموزشگاهی را چهار راه حل در نظر گرفته برای ارتقای وضعیت آموزش و پرورش توسط وزارتخانه اعلام کرد.
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش استان مدیران واقعی وزارت آموزش و پرورش را وزیران اصلی این وزارتخانه عنوان کرد و متذکر شد: وزیر اسمی فقط تسهیل کننده امور است.
این مسئول تغییر مدیریت در آموزش و پرورش را کاری آسان برشمرد و اذعان داشت: میتوان در این جلسات از مطالبات نیروهای فرهنگی هم آگاه شد.
انتهای پیام/73004/ن30/ظ1004