اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

معاون وزیر آموزش و پرورش:

مسائل آموزش و پرورش به موضوعات خطی و جناحی فروخته نشود

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: مسائل آموزش و پرورش به موضوعات خطی و جناحی فروخته نشود.

مسائل آموزش و پرورش به موضوعات خطی و جناحی فروخته نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حمیدرضا کفاش پیش از ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش مازندران که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد، با اشاره به استفاده از توانمندی‌های مدیران قبل در پیشبرد اهداف وزارت آموزش و پرورش موثر است، اظهار داشت: عرصه مدیریتی در آموزش و پرورش باید متوازن باشد.

وی بهره‌گیری و تامل با نماینده‌های مجلس، ائمه جمعه، نماینده ولی فقیه در استان و استاندار برای انتخاب روسای آموزش و پرورش را مورد تاکید قرار داد و گفت: در انتصابات ضوابط و سیاست‌های آموزش و پرورش و استقلال قوه مجریه تا سطح مدارس باید حفظ شود.

کفاش محبوبیت و مقبولیت در انتخاب مسئولان در آموزش و پرورش را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: افراد برگزیده در دولت تدبیر و امید باید دارای اندیشه وسیع و متناسب با دیدگاه اعتدال باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تفکر اعتدال تقسیم سهام نیست، افزود: دولت اعتدال به دنبال افراد توانمند و شایسته است، مسئولان حاضر نشوند در این دولت مسائل آموزش و پرورش را به مسئله جناحی و خطی بفروشند.

وی با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش بر ارتقای کیفیت بخشی مسائل مربوط به نظام تعلیم و تربیت تاکید دارند، تصریح کرد: استفاده از توانمندی فرهیختگان و بازنشستگان جای جوانان را نمی‌گیرد، آنان پست و جایگاه نمی‌خواهند، باید از تجربیات فرهنگیان با سابقه در ارتقای کیفیت آموزشی و رفع بسیاری از نارسایی‌ها استفاده کرد.

کفاش ملاک انتخاب مدیرکل آموزش و پرورش را بر اساس صلاحیت، برنامه‌های ارائه شده، توانمندی و تجربه عنوان کرد و گفت: افرادی که به وزارتخانه معرفی شدند در ابتدا مورد مصاحبه قرار گرفته و بعد با نظر وزیر به این جایگاه معرفی شدند.

وی همکاری همه مردم و مسئولان با دولت مورد تاکید رهبری است، افزود: رئیس جمهور با رای مردم انتخاب شد همه مکلفند برای پیشبرد اهداف دولت کمک مسئولان باشند.

کفاش تغییر مدیریت در آموزش و پرورش را عرضی عنوان کرد و ادامه داد: همه کارکنان آموزش و پرورش معلم هستند بعد از پذیرش مسئولیت براساس شرایط به کلاس بر می‌گردند.

وی با تاکید براینکه جهت‌گیری و ادارات کل آموزش و پرورش در استان‌ها باید بر اساس سیاست و ضوابط وزارت متبوع باشد، تصریح کرد: انتصابات در بدنه آموزش و پرورش باید بر اساس شایسته سالاری باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: آنانی که توانایی کار داشتند و در طول این هشت سال به کنار رفتند باید حقشان ادا شود.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش باید محل رفت و آمد بزرگان، تحصیل‌کرده‌ها، فرهیختگان، حوزوی و دانشگاهیان باشد.

کفاش با تاکید بر اینکه کار در آموزش و پرورش باید به صورت تیمی انجام شود، خاطرنشان کرد: اداره آموزش و پرورش به صورت انفرادی امکان پذیر نیست.

این مسئول وزارتی در حوزه آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نقاط قوت و ضعف در سیستم تعلیم و تربیت در استان‌ها باید احصا و برای رفع چالش‌ها تلاش شود، اظهار داشت: بر اساس سیاست‌ها دولت در آموزش و پرورش باید بازسازی صورت گیرد.

به گزارش فارس، در این مراسم از محمدعلی امیری مدیرکل آموزش و پرورش دولت دهم که به مدت سه سال و پنج روز سکاندار آموزش و پرورش استان بود تکریم و سید علی قاسمی که بیش از 20 سال سابقه فرهنگی بودن، برادر دو شهید و فعال سیاسی است و به مدت هشت سال رئیس آموزش و پرورش شهرستان بهشهر در دوران اصلاحات بود به عنوان مدیرکل جدید معارفه شد.

انتهای پیام/86006/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول