اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی گلستان مطرح کرد

گرانی کتاب و پخش آهنگ‎های مهیج از ضعف‎های نمایشگاه کتاب گلستان

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی گلستان گرانی کتاب و پخش آهنگ‎های تند و مهیج را از ضعف‎های نمایشگاه کتاب برشمرد.

گرانی کتاب و پخش آهنگ‎های مهیج از ضعف‎های نمایشگاه کتاب گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدحسین علوی بعد از ظهر امروز در حاشیه برگزاری نمایشگاه کتاب گلستان در جمع فعالان عرصه کتاب اظهار داشت: نمایشگاه کتاب نیازمند فضای آرامش‎بخش است و پخش آهنگ‎های تند، مهیج و پر سر و صدا سبب می‎شود تا هیجانی که ناشی از بازدید کتاب است در نگاه مراجعه‎کنندگان کور شود.

وی گرانی کتاب را از دیگر ضعف‎های این نمایشگاه برشمرد و تصریح کرد: تعداد ناشران در هشتمین نمایشگاه کتاب در مقایسه با سال گذشته افزایش داشت اما ناشران با تمام استعدادشان در این نمایشگاه حاضر نشدند که این مهم از زاویه‎ای دیگر می‎تواند یکی از نقاط ضعف به شمار آید.

تراکم حضور مردم در روز پایانی نمایشگاه بیشتر شده است

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی گلستان افزود: امسال این احتمال وجود داشت که به دلیل عدم تامین منابع مالی، گلستان از برگزاری نمایشگاه کتاب باز بماند اما با پیگیری مجدانه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار گلستان و مدیر نمایشگاه بین‎المللی استان این سفره فرهنگی یک بار دیگر در گلستان گسترانیده شد.

علوی افزایش شمار کتاب در نمایشگاه را از مزایای این دوره عنوان کرد و بیان داشت: مسئولان وظیفه دارند دسترسی مردم به کتاب را تسهیل کنند که این کار را در حد توان انجام دادند اما یک وظیفه نیز بر عهده مردم است که حضور جدی در نمایشگاه کتاب داشته باشند.

وی ادامه داد: تراکم حضور مردم در روز پایانی نمایشگاه بیشتر شده است، واقعا حضور جدی مردم برای خرید و مطالعه کتاب ستودنی است که امیدوارم مدت زمان نمایشگاه یک روز دیگر تمدید شود.

مشاوره کتاب برای نخستین‎بار در گلستان انجام شد

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی گلستان با بیان اینکه فضای مطالعاتی در نمایشگاه کتاب برای نخستین بار ایجاد و راه‎اندازی شد، اظهار داشت: گنجینه مطبوعات و مشاوره کتاب جزو تازه‎های غرفه کتابخانه‎های عمومی گلستان است که روزنامه‎های کیهان، همشهری، اطلاعات و جمهوری اسلامی از بدو نمایشگاه تاکنون حضور داشتند.

علوی یادآور شد: سازه ایستگاه مطالعه نیز کار جدیدی است که در اماکن عمومی و پایانه‎ها استفاده می‎کنیم همچنین مشاوره کتاب برای نخستین‎بار در این نمایشگاه انجام شد.

انتهای پیام/83001/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول