اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال صورت می‌گیرد

سنددار شدن بیش از 5 هزار هکتار از اراضی دریاچه پریشان

فرماندار کازرون از سنددار شدن افزون ‌بر 5 هزار و 740 هکتار اراضی دریاچه بین‌المللی پریشان در سال‌جاری خبر داد.

سنددار شدن بیش از 5 هزار هکتار از اراضی دریاچه پریشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، الیاس محمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: برای نخستین‌بار دریاچه پریشان در سال‌جاری سنددار می‌شود و اطراف آن برای حفاظت و تعیین محدوده خاکریز زده شده است.

وی لایروبی کانال‌های هدایت آب، ایجاد خاکریز به طول 60 هکتار در اطراف دریاچه پریشان برای تعیین محدوده آن را از اقدامات مهم در تابستان امسال برشمرد و ادامه داد: با تعیین محدوده این دریاچه، امسال هیچ‌گونه کشت و زراعتی در آن صورت نگرفته است.

فرماندار کازرون در ادامه به اقدامات انجام گرفته در حفظ و احیای جنگل دشت برم اشاره کرد و گفت: در راستای حفظ و احیای جنگل این دشت از سال 90 تاکنون نزدیک به 240 هکتار از اراضی آن به عنوان پایلوت فنس‌کشی شده است.

محمدی غرس افزون بر سه هزار نهال بلوط، برش و اصلاح، سنگ‌فرش در اطراف درختان بلوط برای سایه‌اندازی و جلوگیری از تبخیر آب و غنی‌سازی را از اقدامات دیگر در سال‌جاری برای حفظ و احیا و جلوگیری از خشکیدگی درختان بلوط دشت زیبای برم برشمرد.

وی از صدور مجوز احداث کارخانه گچ در دشت برم از سوی اداره کل محیط زیست این استان انتقاد کرد و گفت: این کارخانه به نوعی در نابودی جنگل این دشت نقش دارد.

فرماندار کازرون بر ایجاد کمیته اشتغال در دشت برم تاکید کرد و از مسئولان استان فارس خواست که برای حفظ و احیای جنگل زیبای دشت برم و جلوگیری از تخریب و تعرض به درختان این دشت از سوی سودجویان به ایجاد کارخانه و کارگاه‌هایی که هم‌خوانی با جنگل دارد اقدام تا اشتغالزایی در این منطقه صورت گیرد.

محمدی خواستار تشکیل کمیته‌ای برای حفظ و احیای جنگل دشت برم در مرکز استان شد.

فرماندار کازرون از مردم روستاهای همجوار جنگل دشت برم خواست در حفظ و حراست از این عرصه ملی کوشا بوده و از تعرض سودجویانی که به قطع درختان و تبدیل آن به زغال مبادرت می‌ورزند، جلوگیری کنند.

انتهای پیام/2448/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول