اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان خواستار شد

جلوگیری از گسترش شهر به سمت دریاچه زریوار

استاندار کردستان بر ممانعت از گسترش شهر به سمت دریاچه زریوار تاکید کرد و گفت: نجات و حفظ دریاچه زریوار نیازمند عزم جدی مسئولان است.

جلوگیری از گسترش شهر به سمت دریاچه زریوار

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عبدالمحمد زاهدی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سالن دولت استانداری اظهار کرد: علیرغم اقدامات و دلسوزی‌های انجام شده دستگاه‌های مختلف در خصوص شرایط دریاچه زریوار متاسفانه این دریاچه در حال مرگ است و این مهم عدم توجه جدی در این رابطه را می‌رساند.

وی بر پرهیز از نگاه بخشی به تمامی مسائل به ویژه موضوعات مربوط به محیط زیست تاکید کرد و بیان داشت: حفاظت محیط زیست همچون امنیت یک بحث حاکمیتی است که نمی‌توان آن را واگذار کرد.

وی محیط زیست را سرمایه اصلی انسان خواند و اظهار داشت: لازمه بهره‌برداری از محیط زیست حفظ آن است و بهره‌برداری هم نباید به تخریب این نعمت‌های خدادادی منجر شود.

استاندار کردستان ادامه داد: توسعه پایدار در هر جامعه‌ای مبتنی بر حفاظت از محیط زیست است و تحقق این مهم توجه ویژه‌ای را می‌طلبد.

زاهدی با اشاره به اینکه مدیریت یکپارچه و واحد دو مقوله‌ای متفاوت هستند، خاطرنشان کرد: در مدیریت یکپارچه جمعی به صورت هماهنگ و یکپارچه در راستای اجرای برنامه و انجام رسالتی مشخص شده مداخله و مشارکت می‌کنند.

وی عنوان کرد: اجرای برنامه مدیریت یکپارچه زیست بومی زریوار باید در کارگروه آمایش سرزمینی مطرح شود سپس به تصویب اعضای شورای برنامه‌ریزی استان برسد تا شرح وظایف هر یک از دستگاه‌های به خوبی تبیین شود.

وی بیان داشت: گزارش مختصری از وضعیت بحرانی زریوار تهیه و در اختیار رئیس سازمان محیط زیست کشور قرار داده شود تا مسئولان کشور هم نسبت به شرایط زریوار آگاهی بیشتری یابند.

استاندار کردستان عنوان کرد: ممانعت از ساخت‌ و سازهای غیرمجاز در جوار زریوار و جلوگیری از ورود فاضلاب به این دریاچه شامل حفاظت فیزیکی و لایه‌روبی آن هم در حوزه حفاظت‌های علمی طبقه‌بندی شده است.

زاهدی ادامه داد: فرماندار مریوان مسئول برخورد با هرگونه اقدام خلاف اصول علمی است و تنها طرح‌های گردشگری در این دریاچه باید فعالیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه ساخت و سازهای غیرمجاز در این دریاچه باید به خوبی بررسی شود، اظهار داشت: ساخت خانه باغ و ویلا در حوالی دریاچه به عدم توجه و نظارت مسئولان برمی‌گردد.

وی خواستار عزم جدی مسئولان برای حفظ دریاچه شد و تاکید کرد: گسترش شهر به سمت دریاچه به هیچ وجه نباید صورت گیرد و این مسئله را باید در شورای مسکن مطرح کرد.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: آبفای روستایی استان اولویت کاری‌اش را در بحث هدایت فاضلاب‌های روستایی به روستاهای پیرامون دریاچه زریوار اختصاص دهد.

انتهای پیام/79003/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول