اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ارومیه در مجلس تاکید کرد

ارائه راهکار توسط متخصصان برای نجات دریاچه ارومیه از وضعیت بحرانی

نماینده مردم ارومیه در مجلس وصل کردن آب رودخانه‌ها به دریاچه ارومیه را یکی از راهکارها دانست و گفت: این قبیل راهکارها توسط متخصصان علوم جغرافیایی برای اجرا ارائه شده، که باید با صرفه‌ترین و زودبازده‌ترین راهکار را به کار ببندیم.

ارائه راهکار توسط متخصصان برای نجات دریاچه ارومیه از وضعیت بحرانی

نادر قاضی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: جلسات کارگروه احیای دریاچه ارومیه به طور مرتب برگزار می‌شود، ولی اقشار مختلف مردم عملیاتی کردن این مصوبات را انتظار دارند، زیرا همه مطالعات و مباحث کارشناسی انجام گرفته است.

وی با اشاره به اینکه از سال 1389 روند خشکسالی آغاز شده است، ادامه داد: این انتظار بر حقی است که بخواهیم تدابیر اتخاذ شده در زمینه‌های مختلف اعم از آبخیزداری، آبخوانداری، بارورسازی ابرها، انتقال بین حوزه‌ای آب با هدف احیای دریاچه ارومیه هر چه سریع‌تر به مرحله اجرا گذاشته شود.

قا‌ضی‌پور رعایت جانب عدالت را خواستار شد و اضافه کرد: مصوبات کارگروه فقط در استان آذربایجان غربی به مرحله اجرا گذاشته شده، توسط مقامات و مردم  ارومیه پیگیری می‌شود، در حالی که اجرای این مصوبات باید توسط استان‌های مختلف به ویژه مقامات آذربایجان شرقی و کردستان نیز دنبال شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اظهار به اینکه می‌توان آب مازاد یکی از سدها را در مواقعی از سال که طغیان می‌کند، برای زنده نگه داشتن دریاچه ارومیه، استفاده کرد، بیان داشت: از وزارت نیرو توقع داریم احیای این دریاچه و تالاب بین‌المللی را با جدیت دنبال کند.

وی لایروبی رودخانه‌ها و وصل کردن آب آن به دریاچه ارومیه را یکی از راهکارهای موجود دانست و اضافه کرد: این قبیل راهکارها توسط کارشناسان و متخصصان علوم جغرافیایی و علاقه‌مندان به محیط زیست برای اجرا ارائه شده است، که باید بهترین و با صرفه‌ترین و زودبازده‌ترین راهکار را به کار ببندیم.

قاضی‌پور با تاکید بر اینکه در هنگام خریداری تجهیزات موردنیاز برای اجرای پروژه‌ها باید دقت عمل داشت، خاطرنشان کرد: این انتظار وجود داشت که سازمان محیط زیست دستگاه مورد نیاز برای بارورسازی ابرها را به صورت کامل خریداری می‌کرد، در حالی که تفنگ آن تهیه نشده است.

انتهای پیام/61002/صا20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول