اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی گلستان:

تازه‎های نشر مطالبه عمومی از نمایشگاه کتاب است

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی گلستان یکی از مطالبات عمومی مردم و دوستداران کتاب را در ارائه تازه‎های نشر از سوی ناشران عنوان کرد.

تازه‎های نشر مطالبه عمومی از نمایشگاه کتاب است

سیدحسین علوی در حاشیه برگزاری نمایشگاه کتاب گلستان در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: نمایشگاه کتاب یکی از شاخصه‎های مهم در توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی محسوب می‎شود.

وی برگزاری نمایشگاه کتاب را در ارتقاء رغبت عمومی به فرهنگ کتاب و کتابخوانی موثر خواند و تصریح کرد: افزایش تعداد کتابفروشی‎ها، ورود جدی رسانه‎ها در ترغیب مردم به مطالعه و افزایش کتابخانه‎ها در جای خودش بسیار اثرگذار است اما آنچه به عنوان یک بسته کامل فرهنگی از آن یاد می‎شود که تمام عوامل را در خود جای داده برگزاری نمایشگاه کتاب است.

خواسته عمومی قبل از برگزاری نمایشگاه کتاب رصد شود

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی گلستان با بیان اینکه مردم در نمایشگاه کتاب مستقیما با سرچشمه ارتباط برقرار می‎کنند، یادآور شد: دستیابی مخاطبان به حوزه منابع مکتوب در نمایشگاه سهل‎الوصول است و این فرصت فراهم می‎شود تا افراد ارتباط چهره به چهره با ناشران برقرار کنند.

علوی خاطرنشان کرد: ناشران علاوه بر فروش کتاب در نمایشگاه می‎توانند مبادرت به ارائه مشاوره کنند و از این طریق سهم بسزایی در توسعه و ترویج مطالعه داشته باشند.

وی در خصوص اینکه هشتمین نمایشگاه کتاب گلستان تا چه اندازه توانسته نیازهای مردم را برآورده کند، ابراز داشت: لازمه رسیدن به این خواسته عمومی از طریق یک نیازسنجی قبل از برگزاری نمایشگاه قابل رصد کردن است.

تازه‎های نشر در برخی غرفه‎ها کمرنگ است

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی گلستان ادامه داد: از ناشران این انتظار وجود داشت تا با همه استعداد خود در نمایشگاه کتاب حاضر شوند تا اکثر نیازهای مردم برطرف شود.

علوی با بیان اینکه مطالبه جدی مردم از نمایشگاه کتاب تازه‎های نشر است، یادآور شد: در اینجا ناشر به عنوان میزبان و مردم به عنوان میهمان محسوب می‎شوند لذا ناشران این وظیفه را دارند که نیاز میهمانان خود را برآورده کنند اما این قضیه در برخی غرفه‎ها کمرنگ است.

وی افزود: اگر بتوانیم داشته‎های این نمایشگاه را اطلاع‎رسانی و یک نقشه‎ راه ترسیم کنیم این اطمینان وجود دارد که بیش از 90 درصد نیاز مطالعاتی مردم در نمایشگاه کتاب برطرف می‎شود.

انتهای پیام/83001/س30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول