اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دهه فجر امسال صورت می‌گیرد

برپایی نمایشگاه مرمت بناهای تاریخی استان فارس

مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس از برپایی نمایشگاه مرمت بناهای تاریخی این استان در یکی از خانه‌های تاریخی شیراز به مناسبت ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد.

برپایی نمایشگاه مرمت بناهای تاریخی استان فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، مصیب امیری اظهار کرد: به منظور معرفی بخشی از دستاوردهای انقلاب در زمینه حفظ و احیای آثار تاریخی نمایشگاهی از برخی بناهای شاخص مرمت شده در سال‌های گذشته و نیز مقایسه وضعیت فعلی با گذشته این بناها و همچنین برخی از مساجد مرمت شده استان فارس در یکی از مساجد تاریخی شهر شیراز و خانه‌ای تاریخی در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی برپا می‌شود.

وی از دیگر برنامه‌های شاخص دهه فجر را برپایی نمایشگاه صنایع دستی در مرکز استان و شش شهرستان توانمند در حوزه صنایع دستی برشمرد و افزود: اندیشه و حکمت موجود در هنرهای سنتی و صنایع دستی جانمایه هنری صنایع دستی این سرزمین را تشکیل می‌دهد و روح حاکم در این دست‌ساخته‌های بشری است که هر شخص را مجذوب زیبایی‌ها و ظرایف به کار رفته در آن می‌کند.

این مسئول گفت: آنچه که امروز به عنوان یکی از مشکلات حوزه صنایع دستی مطرح است بازاری برای فروش تولیدات بوده که راه‌اندازی بازارچه‌های فروش این مشکلات را تا حدودی برطرف می‌کند و برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی نیز فرصتی مناسب برای معرفی هر چه بیشتر محصولات به خریداران است که این فرصت نیز برای آن‌ها در مناسبت‌های مختلف ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/2448/ز/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول