اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گلستان:

مرمت کاخ آغامحمدخان قاجار موجب جذب گردشگران به گلستان می‎شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: کاخ آغامحمدخان قاجار یک اثر فرهنگی و تاریخی ارزشمند است که با مرمت و بازسازی و تبدیل به محیط فرهنگی تاریخی می‌تواند گردشگران را به استان فرا خواند.

مرمت کاخ آغامحمدخان قاجار موجب جذب گردشگران به گلستان می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، علی‎اصغر طهماسبی در نشست با مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان، به ظرفیت‎های بالای استان در حوزه‎های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی اشاره داشت و از پیشرفت پروژه‎های گردشگری و مرمت آثار و ابنیه‎های تاریخی استان و به خصوص اشتغال صورت گرفته در حوزه صنایع دستی استان قدردانی کرد.

وی با ذکر اینکه دیوار بزرگ گرگان و همچنین گنبدآجری قابوس افتخاری برای استان و کشور است به ظرفیت‎های گردشگری مذهبی و همچنین همزیستی اقوام در استان گلستان اشاره داشت و تصریح کرد: ایجاد نمایندگی‎های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سطح استان چشمگیر است که نشان از حساسیت و اهمیت موضوع دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با ذکر اینکه تلاش‎های فراوانی برای راه‎اندازی مراکز صنایع دستی استان صورت گرفته، اشتغال را یکی از دغدغه‎های اصلی کشور و استان دانست و ایجاد اشتغال در حوزه صنایع دستی را قابل اهمیت عنوان کرد.

طهماسبی بهره‎مندی از بناهای تاریخی استان را برای توسعه فرهنگ و تاریخ این مرز و بوم و جذب گردشگر مناسب ذکر کرد و افزود: کاخ آغامحمدخان قاجار یک اثر فرهنگی و تاریخی ارزشمند است که با مرمت و بازسازی و تبدیل به محیط فرهنگی تاریخی می‎تواند گردشگران را به استان فرا خواند.

وی همچنین از جشنواره بین‎المللی فرهنگ اقوام ایران زمین به عنوان یکی از افتخارات ماندگار و از ابتکارات استان گلستان و کشور یاد کرد و گفت: باید با بهره‎مندی مطلوب از ظرفیت‎های استان، زمینه رونق و پیشرفت صنعت ارزشمند گردشگری را بیش از پیش فراهم آورده و گلستان را تبدیل به مقصد و مرکز گردشگری کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان ایجاد اشتغال پایدار را از اهداف شورای راهبردی استان بیان کرد و افزود: این معاونت به عنوان یک نهاد حاکمیتی، حمایت‎های لازم را برای توسعه و رونق حوزه‎های مختلف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عمل خواهد آورد.

انتهای پیام/2307/ی/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول