اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

لیگ کاراته قزوین ارمغانی در مسیر پویایی ورزشکاران

برگزاری لیگ‌های مختلف کاراته استان قزوین به نوعی ارمغانی ارزشمند در مسیر پویایی و بالندگی ورزشکاران استان است.

لیگ کاراته قزوین ارمغانی در مسیر پویایی ورزشکاران

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، برگزاری لیگ‌های منظم و پویای کاراته استان قزوین که در سال‌های اخیر به بهترین شکل ممکن و در آماده‌ترین شرایط جسمی و روحی کاراته‌کاها در حال برگزاری است، به خودی خود نشان از این دارد که مسئولان برگزاری این مسابقات و هیئت کاراته استان با برنامه‌ریزی منطقی و حساب شده به این مهم امیدوار هستند که از دل این مسابقات چهره‌های جدید و مطرحی را به جامعه ورزشی کاراته کشورمان تحویل دهند.

اتفاقی که البته در سال‌های اخیر به دست آمده است و حضور کاراته‌کاهای جوان و ارزشمندی همچون بهمن عسگری، مجید حسن‌نیا، علی‌اصغر آسیابری، امیررضا میرزایی و تعدادی دیگر از کاراته‌کاهای قزوینی در تیم ملی این مسئله را به خوبی اثبات کرده است.

هیئت کاراته استان قزوین در سال‌های اخیر برگزاری منظم لیگ‌های کاراته نوجوانان، جوانان و بزرگسالان را در دستور کار خود قرار داده است و برپایی این رقابت‌ها به این گونه بوده است که جمعه‌های هر هفته استارت این مسابقات در خانه کاراته مجموعه ورزشی غدیر قزوین زده شده است.

برگزاری مسابقات لیگ‌های کاراته استان در هفته‌های اخیر نشان می‌دهد که این مسابقات با حضور ورزشکاران ارزشمند ملی پوش قزوینی در ترکیب تیم‌های حاضر شده در این رقابت‌ها از سطح بالایی برخوردار بوده است.

حضور بهمن عسگری و مجید حسن نیا که مدت زیادی از مدال‌آوری ارزشمند آنان در رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا نگذشته است، نشان می‌دهد که لیگ کاراته استان علاوه بر اینکه در سطح بالایی در حال برگزاری است، از جذابیت فوق‌العاده‌ای هم برخوردار است.

گذشته بر حضور ورزشکاران شایسته ملی‌پوش کاراته استان قضاوت برگزاری این مسابقات با توجه به حضور داوران بین‌المللی قزوینی هم یکی دیگر از فاکتورهایی است که به خودی خود نشان می‌دهد لیگ‌های کاراته استان در رده‌های سنی مختلف با شکل‌دهی مناسبی در حال اجرا است.

حضور حمیدرضا داوری به عنوان یکی از قضاوت کنندگان حاضر در لیگ کاراته استان قزوین هم از سطح بالای داوری حکایت دارد، این داور شایسته قزوینی که سمت دبیری هیئت کاراته استان را هم بر عهده دارد، با به دست آوردن مدارک بین‌المللی خود در سطح قاره کهن آسیا بدون شک سطح داوری این دوره از مسابقات را ارتقا داده است.

البته در این بین دیگر داوران کاراته استان از جمله حسن طاهری، عباس، بهرام  و حمیدرضا جنابی، منوچهر چگینی، محمد مایلی، عبدالله نوروزی، سیدحسن جلیلیان، داوود محمدخانی، اصغر قنبری، محمد و مصطفی فضلعلی، علی قاسمی، صفرعلی بیگدلی، حمیدرضا جمالی، امیر خانبان، محمد درگاهی و صفی‌الله عزیزمحمدی به عنوان داور حمیدرضا داوری را همراهی می‌کنند.

اما حمیدرضا داوری دبیر هیئت کاراته استان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به مسابقات لیگ کاراته استان در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان می‌گوید: برگزاری منظم و مستمر لیگ‌های کاراته علاوه بر اینکه موجب داغ شدن تنور این رشته ورزشی خواهد شد راه را برای نشان دادن کشف استعدادهای جدید نیز فراهم می‌سازد.

وی با اشاره به اینکه در برگزاری این فصل مسابقات لیگ‌های کاراته استان با همکاری مسئولان برگزاری؛ اتفاق نو و جدیدی در دستور کار قرار داده شده است، اظهار می‌دارد: در پایان برگزاری هر هفته از رقابت‌ها بهترین بازیکن کاتا و کومیته، بهترین داور و بهترین بازیکن اخلاق شناخته و معرفی خواهد شد.

داوری این اتفاق را در راستای اعتماد به نفس و مطرح شدن کاراته کاهای حاضر در لیگ‌های کاراته استان قزوین اتفاقی خوب و سازنده توصیف کرده و می‌افزاید: این برنامه از سوی ورزشکاران با استقبال خوبی روبه رو شده است و همه تلاش ما این خواهد بود که این برنامه را تا پایان ادامه دهیم.

دبیر هیئت کاراته استان در ادامه با اشاره به برگزاری هفته نخست لیگ کاراته بزرگسالان استان قزوین‌ تصریح می‌کند: در این رقابت‌ها تیم باشگاه اتحاد البرز که در ترکیب خود از سه ملی‌پوش مطرح و با تجربه از جمله بهمن عسگری، مجید حسن‌نیا و علی‌اصغر آسیابری سود می‌برد، در دیدار مقابل تیم شوتوکان ایران با نتیجه 15 بر 3 به برتری دست پیدا کرد.

وی عنوان می‌کند: تیم باشگاه اتحاد البرز با این نتیجه با کسب 3 امتیاز در صدر جدول رده‌بندی این رقابت‌ها قرار گرفته است. 

داوری با اشاره به دیدار حساس تیم‌های قائم (عج) بیدستان به مربیگری علی قاسمی و کشت و صنعت هزار جلفا به مربیگری امیر خانبان که با نتیجه 12 بر 9 به سود کشت و صنعتی‌ها خاتمه یافت، اضافه می‌کند: در این دیدار رضا صدیقی، ورزشکار یکی از تیم‌های سوپرلیگ کشور در مقابل محمد اسدی نایب قهرمان اسبق نوجوانان کشور که برای نخستین بار حضور در مسابقات بزرگسالان را تجربه می‌کرد، در شرایطی که با نتیجه  7 بر صفر از حریف خود جلو بود با دریافت اخطار چهارم از سوی هیئت داوران با نتیجه 8 بر صفر بازنده شد.

دبیر هیئت کاراته استان قزوین در ادامه با اشاره به اینکه علی قاسمی مربی و بازیکن 42 ساله تیم قائم بیدستان که هفته گذشته عنوان نایب قهرمانی پیشکسوتان کشور را به دست آورد، در یک دیدار تماشائی مقابل محمدمهدی درودگران نوزده ساله با حساب یک بر صفر نتیجه را واگذار کرد، می‌افزاید: تیم‌های قائم بیدستان و شوتوکان ایران پس از تیم اتحاد البرز عنوان‌های دوم و سوم جدول رده‌بندی لیگ کاراته بزرگسالان استان را در اختیار دارند.

وی در ادامه با اشاره به برترین‌های لیگ کاراته بزرگسالان استان م‌گوید: سعید طاهری و صفرعلی بیگدلی از کشت و صنعت هزارجلفا، علیرضا غلامی شیرازی از شوتوکان ایران و منوچهر چگینی از اتحاد البرز به ترتیب عنوان بهترین بازیکن اخلاق، بازیکن برتر کومیته و کاتا را از آن خود کردند.

داوری اشاره می‌کند: تیم اتحاد البرز به مربیگری قسمت آسیابری نیز به عنوان تیم برتر کومیته از سوی هیئت داوران در پایان هفته نخست این مسابقات اعلام شد.

اما محمد صادق بابایی رئیس هیئت کاراته استان قزوین نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین برگزاری منظم لیگ‌های رده‌های سنی قزوین را اتفاقی سازنده توصیف کرده و می‌گوید: بدون شک برپایی این مسابقات می‌تواند به رشد هرچه بیشتر این رشته ورزشی و معرفی و شناسایی استعدادهای برتر کاراته استان کمک شایانی کند.

وی با اشاره به برگزاری هفته‌ دوم لیگ کاراته جوانان استان قزوین اظهار می‌کند: هفته دوم این مسابقات با برگزاری سه دیدار به پایان رسید که در پایان این مسابقات تیم‌های باشگاه اتحاد البرز، باشگاه پاس نیروی انتظامی و قائم بیدستان مقابل رقیبان خود به برتری دست پیدا کردند.

بابایی اشاره می‌کند: هم‌اکنون در جدول یازده تیمی لیگ جوانان کاراته استان قزوین تیم باشگاه قائم (عج) بیدستان با 9 امتیاز از 3 مسابقه در صدر ایستاده است و تیم‌های اتحاد البرز و پاس نیروی انتظامی هرکدام با 3 امتیاز و فقط به خاطر اختلاف تفاضل رده‌های دوم و سوم را در اختیار دارند.

بابایی با اشاره به نفرات برتر هفته دوم مسابقات لیگ کاراته جوانان استان عنوان می‌کند: علی‌حسین ایوب‌ن‍ژاد از تیم امیدهای فردا، محمد جواد و محمدحسین مرادی از قائم بیدستان به ترتیب عناوین بهترین بازیکن اخلاق و برترین‌ بازیکنان کاتا و کومیته را به خود اختصاص دادند و تیم اتحاد البرز هم عنوان بهترین تیم را از آن خود کرد.

رئیس هیئت کاراته استان در ادامه با بیان اینکه تیم باشگاه قائم بیدستان به مربیگری علی قاسمی نیز در هفته ششم لیگ کاراته نوجوانان قزوین عملکرد خوبی را از خود بر جای گذاشت، اضافه می‌کند: این تیم در این مسابقات با نتیجه 13 بر 6 از سد تیم شوتوکان ایران عبور کرد.

وی تصریح می‌کند: تیم اتحاد البرز نیز با نتیجه 13 بر 9 تیم امیدهای فردای قزوین را از پیش رو برداشت و تیم وانکان الف قزوین نیز با پیروزی مقتدرانه  شانزده بر صفر تیم شوتوکان ایران را شکست داد و با کسب 9 امتیاز عنوان صدرنشینی را از آن خود کرد.

بابایی اشاره می‌کند: بهروز امیری از تیم امیدهای فردای قزوین به عنوان بازیکن برتر اخلاق، حمیدرضا شهریاری از تیم شوتوکان ایران به عنوان بهترین بازیکن کومیته، امیر کاشی‌پزها از تیم وانکان قزوین به عنوان بهترین بازیکن برتر کاتا و تیم اتحاد البرز به عنوان بهترین تیم هفته ششم رقابت‌های لیگ کاراته نوجوانان استان‌ معرفی شدند.

انتهای خبر/77004/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول