اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم استان فارس خبر داد

افزایش 3 برابری متقاضیان انتخاب معلم نمونه در فارس

دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم فارس از افزایش سه برابری تقاضای معلمان این استان برای شرکت در فرایند سی‌امین دوره انتخاب معلم نمونه فارس خبر داد.

افزایش 3 برابری متقاضیان انتخاب معلم نمونه در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس، فرشید قاسمی در دومین جلسه ستاد بزرگداشت مقام معلم این استان در سال تحصیلی جاری از افزایش سه برابری متقاضیان انتخاب معلم نمونه در سطح فارس خبر داد و اظهار داشت: تغییرات اعمال شده در دستورالعمل انتخاب معلم نمونه و کاهش سهمیه کشوری استان‌ها موجب ایجاد رقابت تنگاتنگ بین متقاضیان شده است.

وی افزود: هر سال تغییراتی در روند اجرایی انتخاب معلم نمونه ایجاد شده و امسال نیز در راستای همین تغییرات و با وجود افزایش سه برابری متقاضیان شرکت در فرایند انتخاب معلم نمونه، سهمیه کشوری استان فارس به سه نفر تقلیل یافته که این امر حساسیت موضوع را دوچندان و کار داوری و انتخاب را مشکل‌تر کرده است.

دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم استان فارس ادامه داد: در سال جاری نزدیک به 9 هزار پرونده در مناطق، شهرستان‌ها و نواحی آموزش و پرورش فارس تشکیل شده که این رقم نسبت به سال گذشته نزدیک به سه برابر افزایش داشته است و به همین نسبت تعداد پرونده‌های بررسی شده در مرحله استانی و کشوری نیز افزایش یافته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه سعی شده کار بررسی پرونده‌ها در گروه‌های تعیین شده با دقت نظر و حساسیت بیشتری انجام شود، گفت: امسال با توجه به اینکه سطح امتیازات متقاضیان بسیار بالاتر رفته و تعداد پرونده‌ها بیشتر شده رقابت بین شرکت‌کنندگان نیز بسیار است، بنابراین سعی کردیم تا در بررسی پرونده‌ها نهایت دقت انجام شود تا خطا و انحرافی در ارزیابی‌ها نداشته باشیم .

کوروش محمدآبادی با اشاره به اینکه امر داوری و بررسی پرونده‌ها در قالب 27 گروه انجام می‌‌شود، گفت: کار بررسی پرونده‌ها در مدت 20 روز انجام شده و در مرحله استانی نیز چهار داور در زمان 15 روز به بررسی پرونده‌های واصله پرداخته‌اند که پس از اعلام نتایج سه روز مهلت پاسخگویی به اعتراض متقاضیان تعیین شده بود .

وی بیان کرد: امسال از 9 هزار پرونده در سراسر استان فارس 444 پرونده به دبیرخانه استانی این ستاد ارسال شده که بیشترین پرونده‌های ارسالی مربوط به مدیران ابتدایی با 56 پرونده و مدیران مجتمع‌های آموزشی با 43 پرونده بوده است.

به گفته وی، بیشترین متقاضیان از آموزش و پرورش ناحیه 2 شیراز با 35 پرونده و کمترین آن مربوط به ادارات خشت و کمارج، علامرودشت، اوز، سده، فرگ، ماهور میلاتی و گله‌دار با یک پرونده بوده است.

انتهای پیام/2448/صا/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول