اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی بروجردی:

معلمان قرآن، به ادب قرآنی آراسته باشند

یکی از مراجع عظام تقلید با تاکید بر ضرورت رعایت اخلاق معلمان قرآن گفت: معلم قرآن باید نسبت به ادب قرآنی آراسته باشد.

معلمان قرآن، به ادب قرآنی آراسته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمدجواد علوی بروجردی ظهر امروز در دیدار با جمعی از مربیان قرآن سپاه، ضمن تبریک فرا رسیدن ماه ربیع‌الاول، نخستین معلم قرآن را شخص حضرت محمد(ص) عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه الگوی مسلمانان، رسول اکرم(ص) است باید همواره از ایشان در زندگی الگو بگیریم.

وی با تبیین وی‍ژگی‌های اخلاقی پیامبر اکرم(ص) تصریح کرد: پیغمبر(ص) را آزار و اذیت می‌کردند ولی با این حال ایشان از دعوت و هدایت مردم دست بر نداشت.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه نبی مکرم اسلام(ص) با اخلاق نیکو مردم را جذب می‌کردند، گفت: در صورتی که به عمق قرآن بنگریم متوجه می‌شویم در قرآن این مدال افتخار به سینه پیامبر(ص) زده شده که اخلاق نیکویی داشته‌اند هرچند اکنون اخلاق در جامعه کمرنگ شده است.

وی با بیان اینکه کسانی که در برابر اسلحه تسلیم نمی‌شوند، در مقابل خلق نیکو فرمان‌پذیر خواهند بود، گفت: باید این را بدانیم که اخلاق نبی مکرم اسلام(ص) موجب شد ایشان در قلب‌های مومنان و همه مردم جهان جای بگیرند.

آیت‌الله علوی بروجردی ادامه داد: اگر سفارش نبی مکرم اسلام اجرا می‌شد و انحرافات صدر اسلام به وجود نمی‌آمد هیچ گاه مسلمانان زمین‌گیر نمی‌شدند و این دین دنیا را فرا گرفته بود.

مدرس حوزه علمیه قم مربیان قرآن را مورد خطاب قرار داد و گفت: کار شما، ادامه‌دهنده کار پیامبر(ص) است به همین دلیل باید تلاش کنید تا از سیره آن حضرت در کارهایتان الگوبرداری کنید.

وی با اشاره به ضرورت آراسته بودن معلم قرآن به آداب قرآنی خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم همان حرکتی که پیامبر(ص) انجام داد را احیا و ادامه دهیم و دل‌های متفرق را با هم متحد سازیم.

انتهای پیام/78005/ح20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول