اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مسجد کرامت مشهد

مجلس بزرگداشت معلم قرآن مرحوم قلی‌زاده نوقابی برگزار می‌شود

مجلس بزرگداشت استاد و معلم و خادم قرآن کریم مرحوم عبدالحسین قلی‌زاده نوقابی در مسجد کرامت مشهد برگزار می‌شود.

مجلس بزرگداشت معلم قرآن مرحوم قلی‌زاده نوقابی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، یوسف امینی معاون قرآن و عترت این اداره‌کل با بیان این خبر گفت: در راستای پاسداشت زحمات مرحوم نوقابی مجلس بزرگداشتی توسط شورای هماهنگی و گسترش فرهنگ قرآنی خراسان رضوی با مشارکت ادارات آموزش و پرورش، آستان قدس رضوی و جامعه قاریان قرآن مشهد برگزار می‌شود.

وی افزود: این مراسم روز یکشنبه 22 دی ماه از ساعت 20 در مسجد کرامت چهارراه شهدا برگزار می‌شود.

مرحوم استاد عبدالحسین قلی زاده نوقابی تا آخرین روزهای زندگی دست از تلاش و آموزش قرآن بر نداشت؛ وی که افتخار عنوان معلمی قرآن مدارس آموزش و پرورش و مرکز تربیت معلم مشهد مقدس را داشت پس از بازنشستگی از خدمت رسمی نیز با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تاسیس موسسه فرهنگی قرآن و عترت راهنمای نور الهی رسالت خدمتگزاری خود به ساحت قرآن کریم را به صورت مردمی و در قالب موسسه‌ای غیر دولتی ادامه داد و از این راه صدها نفر شاگرد را تربیت کرد.

حتی در 2 سال اخیر که دچار کسالت بود و کمتر از منزل خارج می‌شد به صورت مکاتبه‌ای یا تلفنی با شاگردان و قرآن آموزان در ارتباط بود.

مرحوم نوقابی مولف کتاب راهنمای نور (2جلد) و کتاب کلاس بی‌معلم است که به صورت تخصصی در زمینه آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن کریم نوشته شده است.

کتابهای مرحوم نوقابی در بسیاری از مراکز آموزشی، مدارس علمیه، دارالقرآن‌ها و مؤسسات قرآنی در سطح استان خراسان رضوی و سایر استانها از جمله اصفهان، فارس، تهران و ... تدریس می‌شود.

انتهای پیام/2202/ت/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول